פרופ' לוי מזהיר מסגר בחנוכה: "העלייה בתחלואה עלולה להביא להגבלות"

פרופ' לוי התייחס ל"מרד הקניונים", וסיפר כי מתגבש מתווה לפתיחת מרכזי המסחר הסגורים, אולם מדובר בפיילוט בלבד. הוא קרא לצוותי ההוראה להיבדק לקורונה לקראת החזרה לבתי הספר והוסיף: "פועלים לשיפוי ביטוחי לנפגעים מחיסוני הקורונה"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר הערב (חמישי) כי הוא לא יודע להעריך אם יוטל סגר בחנוכה, אך הבהיר כי העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה עשויה להביא להגבלות חדשות. בתדרוך לתקשורת הסביר לוי כי "אם תהיה תחלואה גורפת נצטרך לעשות הגבלות רחבות יותר".

"איני יודע אם יהיה סגר בחנוכה. העלייה בתחלואה עלולה להביא לעצירת המגבלות. אחת הדרכים למניעת סגר היא דיפרנציאליות. יהיו ישובים שיוגדרו כתומים או אדומים ובהם יהיו הגבלות. אם תהיה תחלואה גורפת כמו בערב ראש השנה נצטרך לנקוט צעדים רוחביים. אני לא יכול לומר אם זה יהיה בחנוכה, אבל זה בהחלט עלול להתרחש אם תימשך העלייה בתחלואה", ציין.

ביחס להמשך פתיחת מערכת החינוך אמר לוי כי "אם לא תהיה קטסטרופה – ביום שלישי בשבוע הבא יתחילו הלימודים בכיתות ה'-ו'". הוא קרא למורים לבוא ולהיבדק, טרם החזרה ללימודים. לוי הוסיף כי "גם אם נתוני התחלואה ימשיכו לעלות, החינוך הוא ערך עליון ובעל עדיפות, ולכן אנחנו לוקחים סיכונים כדי שילדי ישראל יילכו לבתי הספר באופן מדורג". לדבריו, בגילאים המבוגרים הלמידה תהיה היברידית. "צריך להתכנס למתווה ולהחזיר תלמידים לפי המתווה ולא בצורה אחרת", אמר.

בפתח דבריו, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לנתוני התחלואה ולמקדם ההדבקה, שעמד הבוקר על 1.08, גדול מהיעד שהציב משרד הבריאות להתקדמות במתווה ההקלות. "אנחנו מעצבים כעת את המדיניות הדיפרנציאלית שתשמש בסיס להמשך ההקלות, ונמצאים לפני פתיחת כיתות ה'-ו' לפי החלטת הקבינט, וקוראים למורים ולמורות של כיתות ה'-ו' לבוא ולהיבדק", אמר. "ההגעה לבדיקה היא ללא הפניית רופא".

לדבריו, מעבר לצעדים אלה או לסגר כללי, ישנן אופציות נוספות שיכולות לסייע במיגור התפשטות המגפה, כמו למשל הגבלות במסחר, בלימודים, במניעת התקהלויות או בהטלת עוצר לילי. "אלו כל האמצעים שנשקלים באזורים עם תחלואה גבוהה", אמר לוי.

כמו כן, הודיע לוי כי בקרוב יחל לפעול מתווה לפתיחת קניונים ברחבי הארץ. "הולכים לניסוי פיילוט שאנחנו בונים, שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות בארץ, בניסיון לבחון את היכולת לעשות חקירה אפידמיולוגית במקרה של הדבקה. לכן, אנחנו לא פותחים באופן גורף", הסביר.

פרופ' לוי ציין כי בכל הנוגע לחורף, לא מוצאים במשרד הבריאות תחלואה בשפעת נכון לימים אלה. "יש כמיליון מחוסנים עם שיעור גבוה מהם בגילי 65-60, עם שיעור גבוה של מחוסנים בקרב צוותי הרפואה בקהילה ובבתי החולים", אמר. "בסך הכול יש בארץ שלושה מיליון חיסונים ואנחנו ממשיכים. עד סוף החודש יצטברו כארבעה מיליון ו-300 אלף חיסונים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו