סוף לסבל של אלפי הורים? מסתמן פתרון למשבר הצהרונים • פרסום ראשון

ל'חדשות JDN' נודע כי חלה התקדמות בדיונים בין נציגי משרדי האוצר והחינוך לבין הרשויות המקומיות והזכיינים של הצהרונים, כשלפי המתווה המסתמן, בנוסף לתקציבים שיועברו ממשרדי הממשלה, הרשויות המקומיות והזכיינים ייטלו חלק במימון הסייעות

משבר הצהרונים הגורם להורים של כ-35 אלף ילדים להישאר בחל"ת ועלול להביא לפיטורים של אלפי סייעות חרדיות קרוב לפתרון. ל'חדשות JDN' נודע כי בימים האחרונים חלה התקדמות בדיונים בין נציגי משרדי האוצר והחינוך לבין הרשויות המקומיות והזכיינים של הצהרונים, כשלפי המתווה המסתמן, בנוסף לתקציבים שיועברו ממשרדי הממשלה, הרשויות המקומיות והזכיינים המפעילים את הצהרונים ייטלו על עצמם חלק במימון הסייעות של הצהרונים.

גורם המעורה בפרטים אומר הערב כי הפרטי המתווה טרם נסגרו ועיקר הוויכוח כעת נסוב על גובה התשלום שכל גוף יממן. לדבריו: "עכשיו כל אחד מושך בחבל האחוזים, יש ויכוחים על המספרים, אבל כולם מבינים שזה חייב להיפתר". הוא מוסיף כי כל הגורמים המעורבים במשבר מבינים את גודל הנזק שנגרם לאלפי הורים ופועלים להגיע להסכמה כבר השבוע.

בעקבות הפתרון המסתמן באגודה למען הילד החרדי אומרים היום כי "אנו לא מרפים מהמאמצים למצוא פיתרון להורים שמחפשים מידי יום איך לסדר את הילדים בשעות הצהריים, ולא יכולים לחזור למעגל העבודה והשיגרה. ההסדר המסתמן לפיו כל הגורמים ישאו בחלק מסויים מהנטל הוא פיתרון ראוי ואנו מקיים שהוא יבוצע בהקדם לרווחת כולם"

כזכור, משבר הצהרונים שעלול להביא לפיטורים של אלפי סייעות חרדיות ובינתיים גורם להורים של כ-35,000 אלף ילדים להישאר בחל"ת ולא לשוב לעבודה. נוצר לאחר שפקידי משרד האוצר החליטו שלא להעביר את התשלום עבור העסקת הסייעות בצהרונים ובעקבות כך גני הילדים נפתחו ללא מסגרות אלו שאמורות לספק מסגרת כדי שההורים לא הצטרכו לצאת מוקדם מהעבודה כדי לאסוף את ילדיהם.

לפני כשבועיים הבטיחו שר האוצר ישראל כץ ושר החינוך יואב גלנט ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ולח"כ ינון אזולאי כי השנה תוגדר כשנת מעבר בה ייבדקו הטענות על כפל שכר ולבינתים התקציב לצהרונים יעבור. אלא שלטענת גורמים המעורים בסוגיה, מישהו באוצר החליט לעכב את העברת הכספים ובשטח דבר לא השתנה כשסבל ההורים והסייעות נמשך.

תוכנית צהרוני "ניצנים" פועלת במוסדות החינוך בערים מוחלשות עבור ילדים בגילאי 6-3 בגני הילדים ומתוקצבת על ידי משרד החינוך. הצהרונים פועלים במסגרות הלימודיות בכל יום עד השעה 16:00 לאורך כל שנת הלימודים ומספקים ארוחה חמה לילדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו