צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אחרי הוראת היועמ"ש: חברי ועדת הבדיקה לצוללות התכנסו לדון בלו"ז

בפגישה דנו חברי הוועדה באופן ניהול הדיונים, בנהלי ביטחון המידע, ובלוחות הזמנים הצפויים. בהמשך היום, צפויים חברי הוועדה לסיים את כלל ההכנות הלוגיסטיות, בכדי להיות מוכנים לפתיחת הדיונים הצפויה עם קבלת הנחיות היועץ המשפטי לממשלה

חברי ועדת הבדיקה הממשלתית לרכש הצוללות וכלי השיט בראשות השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, התכנסו הבוקר (שלישי) לצורך היערכות לתחילת עבודת הוועדה. בפגישה דנו חברי הוועדה השופט אמנון סטרשנוב, אלוף (במיל') אברהם בן שושן וישראלה פרידמן באופן ניהול הדיונים, בנהלי ביטחון המידע, ובלוחות הזמנים הצפויים. בהמשך היום, צפויים חברי הוועדה לסיים את כלל ההכנות הלוגיסטיות, בכדי להיות מוכנים לפתיחת הדיונים הצפויה עם קבלת הנחיות היועץ המשפטי לממשלה.

היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט הגיב ביום ראשון להחלטת שר הביטחון ורה"מ החליפי להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת רכש הצוללות וכלי השיט. "הודעת לי כי החלטת למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הליכי הרכש של ספינות המגן סער 6 ושל הצוללות, וביקשתני לוודא כי תחומי הבדיקה המפורטים בכתב המינוי של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי", כתב מנדלבליט לגנץ.

"בהתאם לכך", מוסיף היועמ"ש במכתבו לשר הביטחון, "נערכה בחינה כאמור מול הגורמים הרלוונטיים מטעמי, שטרם הושלמה. לצורך השלמתה, גם תתקיים ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי של מערכת הביטחון. לפיכך, נוכח סוגיות שונות, שכבר ברור שמתעוררות בעת הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה למכתבו של היועמ"ש: "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ״ש".

הוועדה הייתה אמורה להחל לפעול כבר בשבוע הבא ולזמן עדים ראשונים. העדים שהיו אמורים להופיע בפני חברה הוועדה בשבוע הבא הם שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ראש המטה המדיני-ביטחוני אלוף במילואים עמוס גלעד, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר דן הראל ותת אלוף במילואים שמואל צוקר, ששימש כראש מנהל הרכש במשרד הביטחון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו