Olivier Fitoussi/Flash90

27 נעצרו במחאה נגד נתניהו בירושלים; מפגין כבן 80 נהרג בתאונה בצומת סביון

דקות לאחר חצות הודיעה המשטרה כי מרבית המפגינים עזבו את מתחם המחאה והכבישים נפתחו לתנועה. המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה 27 מפגינים וטענה שהם חסמו צירי תנועה, הפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להנחיותיה. מפגין שנפגע מרכב בקרית אונו פונה לשיבא עם חבלת ראש ומת מפצעיו

דרור סופר בן ה-82 נהרג כתוצאה מפגיעת רכב במהלך ההפגנה נגד נתניהו בצומת סביון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע בקרית אונו העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מפגיעת ראש, אך בהמשך נאלצו לקבוע את מותו. יודגש כי אין חשד לפלילים והוא נהרג כתוצאה מתאונה.

המשטרה עצרה או עיכבה 27 בני אדם במהלך ההפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול מעונו בירושלים. במשטרה מסרו כי במהלך המחאה, הגיעו כמה קבוצות מפגינים למספר מוקדים, ושם חסמו בגופם את צירי התנועה והפרו את הסדר. עימותים פרצו בין תומכי ראש הממשלה למפגינים נגדו. הפגנות נערכו גם בצמתים ובגשרים ברחבי הארץ.

בניגוד לשבועות האחרונים, לא התקיימו הפגנות המוניות נוספות במקומות אחרים. עם זאת, חלק מהמפגינים הגיעו לכיכר פריז בארבע צעדות שהתקיימו ברחבי העיר. בשל ההפגנה, המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד, ורחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

ממשטרה ירושלים נמסר בתום ההפגנות כי "מרבית המפגינים עזבו את מתחם המחאה, והכבישים נפתחו לתנועה. במהלך המחאה, כמה קבוצות מפגינים הגיעו למספר מוקדים, שם חסמו בגופם את צירי התנועה וחלקם הפרו את הסדר ולא נשמעו להוראות השוטרים. 27 חשודים נעצרו / עוכבו במהלך המחאה בגין הפרת הסדר הציבורי, 3 מהם בחשד לתקיפה הדדית".

מארגני ההפגנות מסרו כי "ערב הדיון במשפטו של ראש הממשלה, חוסמים מאות פעילי המחאה נגד נתניהו את כל הכניסות והיציאות למעון בירושלים. אין יוצא ואין נכנס לבלפור. במקביל להפגנת הענק השבועית המתקיימת כעת, מתקיימות הפגנות ברחובות ברנר פינת אחד העם, ארלוזורוב פינת עובדיה מברטנורה, ובלפור פינת כיכר אורד וינגייט, צירי התנועה המתחברים לכניסות והיציאות למעון. המפגינים מוחים בין השאר נגד ניסיון התחמקות של הנאשם מהתייצבות לבית המשפט, הממחיש פעם נוספת כי אין קו אדום שהנאשם לא יחצה כדי לחמוק ממשפט צדק".

פעילי המחאה מסרו: "היום החל המצור על בלפור. לא ניתן לנאשם להמשיך להרוס את המדינה ולחמוק ממשפט. בשיאו של משבר בריאותי, כלכלי ופוליטי, ישראל משוועת לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם בפלילים סחיט וכושל שטובתו האישית מעל טובת המדינה. ביבי, כל עוד תתבצר במעון ותחזיק אותנו בני ערובה- נהיה שם. נסגור עליך מכל כיוון. עד שתלך".

אייבי בנימין, ממארגני ההפגנות, אמר: "הערב בבלפור חולקו 28,000 צמידים – כך מוסרת רוית נאור מרכזת הפרוייקט. המוצ"ש הקר ביותר בבלפור, הביא צמיחה מרשימה של מפגינים, בזכות איחוד כל קבוצות המחאה שיצרו מסה קריטית במחאת בלפור. הערב נחסמו כל 3 הכניסות למעון ראש הממשלה ע"י קבוצות מפגינים ויש עשרות עצורים, שעכשיו בתחנת מוריה. אנחנו השבוע מציינים חצי שנה למחאת בבלפור".

בתנועת קריים מיניסטר טענו כי ל"אלימות המשטרתית והפעלת כוח הבלתי סבירה במעצרי מפגינים שביקשו לממש את זכותם הדמוקרטית ולמחות סביב מעון ראש הממשלה". לדבריהם, "הערב הוכח שמשטרת ירושלים היא משטרה פוליטית על סטרואידים. בשירות הנאשם מבלפור, השוטרים של דורון ידיד עוצרים בסיטונאות וחובטים במפגינים. ההיסטריה בבלפור מהמחאה שתוביל לסיום שלטון נתניהו מדרדרת את ישראל לשפל חסר תקדים- המשטרה נלחמת בפסלים ובמפגינים שומרי חוק משל היו אויבים. חייבים לעצור את הטירוף ולסיים את שלטון הנאשם ולהציל את מה שנותר מהדמוקרטיה. אנחנו נחושים ולא נעצור עד שהמושחת ילך".

פעילי יש עתיד-תל"ם יצאו להפגין נגד הממשלה. הפעילים התפרסו ביותר מ-50 צמתים וגשרים ברחבי הארץ ואיתם חברי כנסת מהסיעה. מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת יש עתיד-תל"ם, ח"כ מאיר כהן: "השבוע העברנו את חוק פיזור הכנסת אבל הכשלים של נתניהו וגנץ בטיפול במשבר הקורונה עוד לא תוקנו. המחאה תמשיך עד שנחליף את השלטון ונדאג לאזרחים לפרנסה, בריאות, אמון במערכת ותקווה שיהיה פה יותר טוב".

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא, הגיע גם להפגין הערב עם פעילי התנועה בבלפור: ״אדם עם שלושה כתבי אישום פלילים חמורים מוביל אותנו למערכת בחירות רביעית ולחורבנה של המדינה. אנחנו בזמן אמת של המחאה, חייבים להמשיך ולרכז מאמץ כולם ביחד בשביל להביא הרבה אור לקראת חג החנוכה״.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רחמים עליו

לא יעזרו ההפגנות כנראה נתניהו עשוי מברזל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו