בשידור ישיר: חללית של חברת ספייס X התפוצצה בנחיתה • צפו

אב טיפוס של ספינת החלל של חברת ספייס X התפוצצה בנחיתה בארצות הברית אחרי שפספסה את המסלול. החללית הייתה ללא נוסעים ולא היו נפגעים. למרות הנחיתה הלא מוצלחת הגדירו בחברה את המבצע כהצלחה, והמייסד אילון מאסק כתב: "מאדים, הנה אנחנו באים"

אב-טיפוס של דגם סטארשיפ, משגר כבד של חברת SpaceX, התפוצץ הלילה (חמישי) במהלך ניסוי שיגור ממתקן הרקטות של החברה בבוקה צ'יקה, טקסס. הניסוי הועבר בשידור חי ברשת. הרקטה שהושמדה בתאונה הייתה אב-טיפוס בגובה 16 קומות שפותח על ידי חברת החלל הפרטית של המיליארדר היזם אילון מאסק, כדי לשאת בני אדם ומאה טון מטען במשימות עתידיות לירח ולמאדים.

לאחר שהמריא מעלה במשך מספר דקות והגיע עד לגובה של 8 מיילים, משגר הסטארשיפ שקיבל את השם SN8 החל לצנוח מטה לקראת נחיתה, ונראה כי הכול עובד על פי התכנית. השיגור היה נקי, וכך גם היציבות והצניחה האופקית. אולם מספר דקות מאוחר יותר, כשהמשגר ניסה לחזור למצב אנכי, דברים החלו להשתבש. הסטארשיפ הגיע אל משטח הנחיתה במהירות גבוהה מדי – והתנפץ לרסיסים.

לחץ נמוך במיכל הדלק שנוצר במהלך הנחיתה, הוביל למהירות גבוהה מצדי בעת הנגיעה של הטיל בקרקע וכתוצאה מכך לנחיתה קשה (ומרגשת!)", הסבירה החברה בעמוד האינטרנט שלה. למרות שהטיל התפוצץ, מנכ"ל SpaceX, אלון מאסק, אמר כי "טיסת הניסוי הייתה מוצלחת, וכי הצוות קיבל את כל הנתונים הנחוצים". עוד הוסיף מאסק כי דרום טקסס "היא השער למאדים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture