Mendy Hechtman/Flash90

סקרים חדשים: סער נוגס בבנט, איזנקוט מקפיץ את סער, כחול לבן צונחת

סקר שנערך לאחר הכרזתו של סער קבע כי יחד עם איזנקוט ושאשא ביטון יזכה ב-21 מנדטים, בלעדיהם - 16 מנדטים. מי המתאים ביותר בעיני הנשאלים לנהל את המאבק בקורונה, ומי יוכל להתמודד עם האיום האיראני? בכל הסקרים: ש"ס 9, יהדות התורה 7

על פי הסקר שפורסם ב'מעריב', הליכוד עם 27 מנדטים, המפלגה החשדה בראשות גדעון סער עם יועז הנדל וצבי האוזר 16 מנדטים, ימינה 16 מנדטים, יש עתיד-תל"ם 13, רשימה המשותפת 12, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 7, כחול לבן 7, מרצ 5. על פי הסקר, אם הרמטכ"ל לעבר גדי איזנקוט יתמודד בנפרד, בראשות רשימה חדשה, הוא צפוי לקבל 4 מנדטים.

אם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וח"כ יפעת שאשא ביטון יצטרפו למפלגתו של סער – הם צפויים לקבל 21 מנדטים. הליכוד ללא שינוי עם 27 מנדטים. ימינה יורדת במנדט ל־15, יש עתיד־תל"ם יורדת ב-2 מנדטים ל־11, הרשימה המשותפת ללא שינוי עם 12 מנדטים. סער גם "שותה" מנדטים מכחול לבן בראשות גנץ, שמקבלת בתסריט הזה 6 מנדטים בלבד. ש"ס – 9 מנדטים, יהדות התורה – 7, מרצ – 5.

בסקר 'ישראל היום' נטען כי מפלגתו החדשה של סער זוכה ב-20 מנדטים, הליכוד 28 מנדטים, הרשימה המשותפת 13, ימינה בראשות נפתלי בנט 12, יש עתיד-תלם 12, ש"ס 9, יהדות התורה 7, כחול לבן 7, מרצ 6, ישראל ביתנו 6. לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר ועוצמה יהודית.

הסקר בדק מה יהיה השינוי במפת המנדטים אם רון חולדאי יקים גם הוא מפלגה חדשה ויצרף אליה את גדי איזנקוט ובוגי יעלון. במקרה כזה, הליכוד יורד מעט ל-26 מנדטים. גדעון סער יורד מ-20 ל-16 ומפלגת איזנקוט-חולדאי מקבלת תשעה מנדטים. שאר המפלגות נשארות כמעט ללא שינוי. הסקר גם בדק מה יהיה השינוי לו איזנקוט יצטרף לסער. במקרה כזה תקבל מפלגתו של סער 22 מנדטים. הליכוד יזכה ב-26. עוד נבדק מה יקרה אם יש עתיד וכחול לבן יתאחדו שוב. במקרה כזה, תקבל המפלגה החדשה-ישנה 18 מנדטים – מנדט אחד פחות מאשר בריצה נפרדת.

גדעון סער לא רק שעקף את בנט במספר המנדטים אלא גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. על פי הסקר, האדם המתאים ביותר לעמוד בראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו (38%). מייד אחריו סער עם 18%, לפיד עם 15%, בנט עם 13%.

לשאלה מי יתמודד הכי טוב עם האיום האיראני 47% השיבו נתניהו, וכל השאר נמצאים הרחק מאחור. 42% מעדיפים את נתניהו להתנהלות מול ממשל ביידן. כאשר מדובר בסוגיית ההתאמה לטפל בקורונה, נתניהו עדיין מוביל, אך עם 30% – לעומת בנט שקרוב אליו עם 24%.
ומה הציבור חושב על המהלך של גדעון סער? 53% אמרו כי סער צדק כאשר עזב את הליכוד והודיע על הקמת מפלגה חדשה. 21% סברו שטעה. 26% לא יודעים. מבין מצביעי הליכוד הרוב – 48% – דווקא סבורים שטעה לעומת 28% שמצדיקים את המהלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו