Yossi Aloni/Flash90

לעיני המצלמות: נתניהו, ריבלין, אדלשטיין ובכירי מערכת הבריאות יתחסנו ראשונים

בנוסף לגורמים הבכירים, בלשכת שר הבריאות מחברים רשימה של ידוענים שיסכימו להתחסן באופן פומבי על מנת לעודד את היענות הציבור למבצע. היום נעשתה הדרכה ראשונה לכ-400 אחיות כיצד לבצע את החיסון. גורמים בממשלה: שיעור המתחסנים יהיה גבוה בגלל "הדרכון הירוק"

ביום ראשון הבא מתוכנן להתחיל מבצע החיסון בישראל בבתי החולים ובקופות החולים. מי שצפויים להתחסן ראשונים הם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין – לעיני המצלמות, כך דווח ב'כאן חדשות'. ב'חדשות 13' דווח כי גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ובכירי מערכת הבריאות בהם מנהלי בתי חולים וקופות חולים, יחוסנו בין הראשונים.

לא ידוע עדיין היכן הם יחוסנו ואם יחסנו אותם רופא או אחות. בנוסף, נשקלת האפשרות להעניק להם את החיסון כבר במוצאי השבת הקרובה. אם יצליחו להקדים את מבצע החיסונים ליום חמישי, יתכן ושניהם יחוסנו עוד קודם לכן. ראש הממשלה נתניהו יהיה ככל הנראה המנהיג הראשון בעולם שמתחסן, משום שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ארצות הברית דונלד טראמם כבר חלו בנגיף.

במקביל, בלשכת שר הבריאות מחברים רשימה של ידוענים: אמנים, אנשי תקשורת ויוצרים, שהסכימו להתחסן פומבית מול המצלמות על מנת לעודד את הציבור להסכים להתחסן. היום נעשתה הדרכה ראשונה לכ-400 אחיות כיצד לבצע את החיסון. בנוסף, נשלח מדגם של חיסונים לאישור במעבדה באנגליה ובתוך כמה ימים צפוי להסתיים תהליך האישור והרישום של החיסון בישראל.

עוד דווח כי הנחת העבודה אצל מקבלי ההחלטות לדברי בכירים בממשלה, היא שהציבור הישראלי יענה למבצע החיסונים גם מבלי חובה חוקית כלשהי. אותם בכירים אמרו ל'כאן חדשות' כי ישנם שני גורמים מרכזיים שעשויים להכריע את הכף: הראשון הוא "הדרכון הירוק" שיוקנה למי שיתחסן – אותו פטור מבידוד שיאפשר גם להיכנס ל"איים ירוקים".

דבר נוסף הוא ההערכה שככל שמבצעי חיסון כאלה ייעשו שכיחים ביותר ויותר מדינות בעולם, יהיו עוד ועוד מדינות שידרשו כתנאי לכניסה אליהן חיסון ויסרבו לקבל אליהן ישראלים שלא יתחסנו – מה שעשוי גם לעודד את הישראלים להתחסן.

האתגר העיקרי שעומד בפני הקופות הוא קצב הגעת המתחסנים והיענות הציבור. זאת משום שמרגע שהחיסונים יוצאים מהמקררים המרכזיים של חברת טבע-סלא ניתן להשתמש בהם תוך חמישה ימים. החיסונים עצמם ארוזים בכמות של כאלף, ולכן הקופות יצטרכו לחסן בנקודות מרכזיות שאליהן יגיעו מספר רב יחסית של אנשים.

במקביל, בסקר שנערך בקופת חולים "כללית", 35% מהעובדים השיבו כי עדיין לא החליטו אם להתחסן, ו-8% השיבו כי לא יתחסנו כלל. 50% השיבוי כי יתחסנו. לדברי ד״ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים בכללית "תוצאות הסקר מצוינות ומראות על שיעור היענות גבוה של הצוותים. מרבית התשובות לסקר התקבלו לפני אישור ה-FDA קבלת אישור משרד הבריאות. אני צופה כי רבים מאלה שטרם החליטו יבחרו לקבל את החיסון לאור ההתפתחויות ואישור החיסון".

ב'חדשות 12' דווח כי כדי להילחם בתופעת ה"פייק ניוז" ברשתות החברתיות וכדי לעודד אנשים להתחסן, במשרד הבריאות מקימים חמ"ל מיוחד שכל ייעודו יהיה להילחם במידע המוטעה שקשור לחיסוני הקורונה שיופץ ברשת. הצוות שיאייש את החמ"ל יעבוד במספר מישורים: הצוות יגיב ברשתות החברתיות על פרסומים שמפיצים שקרים בנוגע לחיסונים, ישתפו פעולה עם פייסבוק ישראל ועם מחלקת הסייבר של משרד המשפטים, כדי להסיר מהרשת פרסומים כאלה – ובמקרים קיצוניים, אם שום דבר אחר לא יעזור, ישקלו להגיש תלונה במשטרה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטח יזריקו להם מים. . .

לא הבנתי. אם בעיר שתוגדר ירוקה כולם יהיו מחוסנים, אז למה הם מפחדים להכניס לשם את הלא מחוסנים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו