גנץ: "לא לפרש את מאמציי למניעת בחירות כנכונות לפשרה על התקציב או הרוטציה"

שר הביטחון אמר לחברי סיעתו: "אני מבקש מכל אחד מכם שמקיים שיחות עם גורמים פוליטיים לשים לב שלא יתפרש שנשלחתם על ידי או שאתם מדברים בשמי, נתניהו מכיר את מספר הטלפון שלי, והוא יודע איך לפנות אלי. נתניהו כרגע עושה את החישובים שלו"

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אומר בישיבת הסיעה בכנסת: "לא לפרש את הנכונות שלי למנוע ממדינת ישראל בחירות, לשים את הממשלה על הנתיב ולקיים ממשלת אחדות כנכונות לפשרה- לא בנושא העברת תקציב, לא בנושא הרוטציה במועדה ולא בנושא קיומה של ממשלה מתפקדת".

גנץ פנה לחברי סיעתו: "אני מבקש מכל אחד מכם שמקיים שיחות עם גורמים פוליטיים לשים לב שלא יתפרש שנשלחתם על ידי או שאתם מדברים בשמי".

בסיום דבריו אמר: "נתניהו מכיר את מספר הטלפון שלי, והוא יודע איך לפנות אלי. נתניהו כרגע עושה את החישובים שלו- אם הוא ירצה הוא ישנה את ההתנהלות שלו ויבוא, אם הוא לא ירצה- אנחנו נחזור לציבור".

דבריו של יו"ר כחול לבן מגיעים ברקע מתקפה של בכיר במפלגתו נגדו, ב'ישראל היום' דווח כי המחנאות במפלגה מתחלקת לשניים: המחנה שמבקש לצאת לבחירות מיידית כדי "להחליט" בעבור נתניהו על מועד בחירות לא נוח – בחודש מארס. מנגד, עומד מחנה שמתחת לפני השטח מעביר מסרים שרק החלפתו של גנץ עשויה להציל את גורלה של כחול לבן, שעומדת על כשישה מנדטים ברוב הסקרים. בד בבד, קיימת אמונה קטנה שעוד תימצא פשרה עם הליכוד.

בכיר בכחול לבן אמר לדניאל רוט אבנרי כי "הפרסומים בימים האחרונים על היעדר מנהיגות בכחול לבן והסקרים שמצביעים על ירידה דרמטית במנדטים של כחול לבן ואי התאמת בני גנץ לראשות הממשלה, מחייבים לחשב מסלול מחדש ולבחון אם נדרש שינוי בעמדת מנהיג המפלגה. כחול לבן חייבת להישאר אלטרנטיבה שלטונית, ובהרכב הנוכחי כל אלה עומדים בסימן שאלה גדול".

עוד אמר גורם בכחול לבן כי "כחול לבן הוקמה כדי להחליף את השלטון, וכדי לעשות זאת היא צריכה לקבל החלטות מי יוביל אותה בעתיד הקרוב". במערכת הפוליטית מדברים על פתרונות אפשריים לצאת מהפלונטר כמו הארכה של "פשרת האוזר" – הצעה שתאפשר לדחות את הגשת התקציב ולא לפרק את הממשלה, או לשנות את חוק התקציב ו"לנטרל" ממנו את

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו