Nasser Ishtayeh/Flash90

הסערה הגיעה: הצפות ברחבי הארץ, לכודים חולצו – מפלס הכינרת עלה ב-3 ס"מ

שני לכודים חולצו מרכב פרטי שנתקע בבאקה-ג'ת; לכוד חולץ מרכב פרטי שנתקע ביבנה; שלושה לכודים חולצו מבית בהרצליה; לכוד חולץ מבית גם ברמת השרון. כוחות ההצלה סורקים שלושה מקלטים בחולון עקב חשש ללכודים בהם, וצוותים כוננים מיחידת להבה הוקפצו לעזור בסריקות

מזג האוויר החורפי היום (רביעי) גרם להצפות באזור אשדוד ולחסימת כבישים במקום. החל מ-05:00 ירדו בעיר כ-70 מילימטרים של גשם. כמו כן, צוותי כבאות והצלה חילצו הלילה שלושה נוסעים שנתקעו במכוניות בכבישים מוצפים – שניים בכביש באקה – ג'ת ואחר בעיר יבנה. בהרצליה חולצו שלושה בני אדם מבית שהוצף ואדם אחר חולץ מביתו ברמת השרון. מפלס הכנרת עלה מאתמול ב-3 סנטימטרים כתוצאה מגשם שירד באופן ישיר על האגם.

בעקבות הגשמים העזים שפוקדים את צפון הארץ, נחל הקישון זורם כבר בעוצמה גבוהה. הזרימה צפויה להתגבר ואף לגרום להצפות במקומות בקרבת מקום ביניהם: קריית חרושת, כביש גישה לכפר חסידים- יגור ודרך דשנים. בנחלי הגליל המערבי נראתה זרימה בעוצמה נמוכה עד בינונית באזורים: חילזון, בית העמק, געתון).

בעקבות מזג האוויר הסוער, רשות הטבע והגנים עדכנה הבוקר כי שמורת עין גדי נסגרה למבקרים למעט מסלול קצר בנחל דוד ובית הכנסת. נחל בוקק סגור למבקרים גם הוא. "על פי התחזית המטאורולוגית קיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה ודרום הארץ. חל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים-סכנת חיים! אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה", נמסר מרשות הטבע והגנים.

בעקבות הגשמים העזים, מפלס הכנרת עלה בכשלושה ס"מ מאז אתמול, בעיקר בגשם שירד ישירות על הכנרת, כך נמסר מרשות המים. "הירדם ומקורותיו עדיין לא הגבירו את זרימתם משמעותית. על מנת שהכנרת תהיה מלאה חסרים עוד 1.135 מטרים", אמרו ברשות המים.

אלה שיאני כמויות הגשם שירדו אתמול: מובילה את הטבלה היא נווה יער שבעמק יזרעאל עם 111 מ"מ של גשם. בצפת ירדו 62 מ"מ, בעין השופט 58 מ"מ, בכפר הירוק 51 מ"מ בצמח 39 מ"מ בחיפה 38 מ"מ וביבנה ירדו 32 מ"מ של גשם.

ההנחיות לנהגים בכבישים:

– יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

– יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות, בפרט כשיש קרח על הכביש, עקב סכנת החלקה.

– אם הכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

– יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

– יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

– יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.

– יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

– שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אוויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט את הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

– בטרם הכניסה לרכב, חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב כדי לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים – כדי לראות ולהיראות בהתאם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו