Flash90

המבצע יוצא לדרך: נשיא המדינה ריבלין יתחסן נגד קורונה ביום ראשון הקרוב

בית הנשיא הודיעה כי הנשיא בן ה-81 יתחסן נגד הנגיף כבר ביום ראשון. באותו היום, יחל מבצע החיסונים נגד קורונה בכלל המדינה. לפיד: "החיסונים הם לא הישג פוליטי. כל מי שיכול לשלם, יקבל חיסונים. נתניהו פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף, אז הוא המציא לעצמו קמפיין חיסונים"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יחוסן ביום ראשון הקרוב במרכז הרפואי הדסה עין כרם – כך נמסר מבית הנשיא. על פי ההודעה, חיסונו יתועד על ידי צוות של לע"מ. "הנשיא יגיע אל בית החולים כדי לפתוח את מבצע החיסונים של הצוותים הרפואיים ולהצדיע להם על עבודתם האצילית לאורך תקופת ההתמודדות עם הקורונה בכל רחבי הארץ", נמסר.

בקופות החולים יחלו במבצע החיסונים נגד קורונה לאוכלוסייה הכללית ביום רביעי הבא. במהלך המבצע צפויים להתחסן כ-80 אלף בני אדם מדי יום. הראשונים להתחסן בקרב האזרחים יהיו בעלי מחלות רקע ואנשים מעל גיל 60. מתחם מרכזי להתחסנות, המשלב את ארבע קופות החולים יוקם בגני התערוכה בתל אביב, ובנוסף אליו ייפתחו מוקדים נוספים בצפון ובדרום.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד תקף היום (רביעי) במליאת הכנסת את "מסע יחסי הציבור" של ראש הממשלה על החיסונים: "החיסונים מתחילים להגיע לכל העולם. מוקדם מהצפוי. זה טוב שיש חיסונים. אני שמח שיש חיסונים. חשבתי שזה ייקח עוד חודשים. חברת פייזר הקדימה את לוח הזמנים. ה-FDA זירז הליכים. אני קורא לכולם להתחסן. אני מוכן להתחסן מחר בבוקר".

"יש לא מעט מדינות שיקבלו החודש את החיסונים. מחסנים כבר באנגליה. לפנינו. בוריס ג'והנסון לא טוען שהוא הביא את החיסונים. לא נסע לשדה התעופה של לונדון להתחבק עם מקרר. באמריקה יחלקו בשבועיים הקרובים 20 מיליון חיסונים. אף אחד לא חושב שזה בזכות הנשיא טראמפ. סינגפור מתחילה לקבל חיסונים. קנדה מתחילה לקבל חיסונים. ג'סטין טרודו לא חוגג בטלוויזיה. החיסונים הם לא הישג פוליטי. כל מי שיכול לשלם, יקבל חיסונים".

"יש מדינות שנקבל חיסונים לפניהן, מסיבה אחת: שילמנו יותר. כל הטלפונים של נתניהו באמצע הלילה זו הצגה. זה בכסף. מי שמוכן לשלם יותר, יקבל חיסונים מהר יותר. אז שילמנו יותר. טוב עשינו. אין מדינה בעולם המערבי שלא קנתה מפייזר ומודרנה חיסונים. אין מדינה בעולם המערבי שלא תקבל מפייזר ומודרנה חיסונים".

"נתניהו פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף, אז הוא המציא לעצמו קמפיין חיסונים. במקום הקרב נגד המגיפה, הוא מנהל קרב על התודעה. להגיד את האמת לאזרחים זה ערך. האמת היא ערך. הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור מפני שהיא כל הזמן משקרת. נתניהו אמר השבוע בישיבת הממשלה, "בישראל נתוני תחלואה מהנמוכים בעולם".

"באמת? בואו נדבר נתונים: את ישראל אי אפשר להשוות לאירופה, שיש לה גבולות פתוחים. את ישראל צריך להשוות למדינות אי. מדינות שאפשר לסגור דרך שדה התעופה. מדינות כמו ניו זילנד, סינגפור, קפריסין וטיוואן. בניו זילנד יש 25 מתים. בסינגפור 29 מתים. קפריסין, פה לידנו, 84 מתים. טיוואן 7 מתים. בישראל 3014 מתים. פי מאה מסינגפור. ככה נתניהו ניהל את זה. עד כדי כך רע. בכלכלה הוא פישל אפילו יותר. בכל המדינות שהזכרתי נסגרו פחות עסקים, האבטלה יותר נמוכה, הגירעון יותר נמוך".

"מעמד הביניים הישראלי הופך להיות העניים החדשים. נקברים תחת הניהול הכושל של הממשלה הזו. כדי שנשכח כמה רע הוא ניהל את זה, נתניהו החליט ללכת לבחירות עם קמפיין שיקרי של "החיסונים זה בזכותי." הם לא בזכותך. הם בזכות מדענים ורופאים שחיים באמריקה ובגרמניה. במקום לרדת מהבמה בבושת פנים, נתניהו עושה מסיבה של פייק ניוז. הגיע הזמן להחליף אותו", דברי לפיד.

טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה, הגיב: "לפיד עכשיו: ״החיסונים הם לא הישג פוליטי. *כל מי שיכול לשלם*, יקבל חיסונים.״ זה הקו החדש של השקרן שרק מנסה להפריע בניהול משבר הקורונה בצורה פופוליסטית – בזמן שמדינות מתקדמות כמו גרמניה מתקשות, בישראל עוד רגע מתחילים להתחסן. בריאות לכולם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת לנושא החיסונים והדרישה של קופות החולים, עליה פורסם בכאן חדשות, להכליל אותם תחת חוק נפגעי החיסונים. לדבריו, "בלי שיהיה פתרון – אזרחים לא יקבלו חיסונים. יהיה פתרון בנושא".

"אני רגוע לגבי טיב החיסונים, הם נבדקו בכל צורה אפשרית", קבע שר הבריאות בדיון, והוסיף: "מיטב הרופאים שאיתם דיברתי מאשרים את נושא בטיחותם. בנושא הזה אני רגוע, ובנושא הלוגיסטי אני רגוע". עוד אמר אדלשטיין: "כששואלים אותי מה המשימה העיקרית – להילחם בפייק ניוז בחודשים הקרובים זו תהיה המשימה. אני רואה כל מיני אנשים, כולל מהכנסת, שמפיצים פייק ניוז, יוצאים עם קריאות לא להתחסן. לאנשים האלה אין אחריות וגם לא מצפון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו