צילומים: קמפיין ביידן והבית הלבן

חיסון נשיאותי: הנשיא המיועד צפוי להתחסן בשבוע הבא – סגן הנשיא המכהן מחר

הנשיא הנבחר, הנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו, אמר כי יעשה זאת כדי לחזק את הביטחון בחיסון הקורונה של פייזר. . המגפה ממשיכה להכות בארה"ב, עם יותר מ-3,700 מתים ביממה ושיא במספר החולים המאושפזים. טראמפ, שהחלים מקורונה, לא צפוי להתחסן בשלב זה

נשיא ארצות הברית המיועד ג'ו ביידן צפוי להתחסן נגד קורונה בשבוע הבא – כך מסר הלילה (חמישי) בכיר בצוות המעבר של ביידן. ביידן בן ה-78, הנמצא בקבוצת סיכון, הודיע כי הוא מתכוון לקבל את החיסון באופן פומבי כדי להחדיר אמון בבטיחותו. גם הנשיאים לשעבר ביל קלינטון, גו'רג' בוש הבן וברק אובמה צפויים להתחסן לעיני המצלמות, כדי לעודד אמריקנים אחרים ללכת בעקבותיהם.

"אני לא רוצה לחתוך את התור אבל אני רוצה לוודא שהעם האמריקני יידע שהחיסון בטוח", אמר ביידן לכתבים בעיר ילדותו ווילמינגטון שבדלאוור. "כשאעשה זאת, זה יקרה באופן פומבי כדי שכולכם תהיו עדים שעשיתי את זה". מקורבים לביידן מסרו כי העיכוב במתן החיסון לנשיא הנבחר לא נובע מהיסוס לגביו, אלא מצרכים לוגיסטיים שנובעים מהרצון להפוך את אירוע ההתחסנות לפומבי.

בראיון ל-CNN מוקדם יותר החודש ציין ביידן ש"ישמח" לקבל חיסון נגד הווירוס. גם סגנית הנשיא הנבחרת קמלה האריס יצאה בהצהרה דומה. מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארה"ב, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר ל-ABC שהוא חש שיש לחסן את ביידן והאריס "בהקדם האפשרי".

בד בבד, הבית הלבן הודיע כי סגן נשיא ארצות הברית המכהן מייק פנס ורעייתו יתחסנו בפומבי ביום שישי, כדי לחזק את אמון הציבור בחיסונים. אירוע ההתחסנות ישודר ברשתות הטלוויזיה האמריקניות "על מנת לקדם את בטיחות ויעילות החיסון ולבנות את אמון הציבור האמריקני בו", כך נכתב בהודעת הבית הלבן. באירוע ישתתף גם הרופא הראשי של הממשל ד"ר ג'רום אדמס, שיקבל גם הוא את החיסון של חברת פייזר.

עדיין לא ברור אם הנשיא דונלד טראמפ, שנדבק בקורונה והחלים, יתחסן גם הוא. דוברת הבית הלבן אמרה שלשום כי הנשיא מוכן להתחסן מיד כשרופאיו יחליטו שזה העיתוי המתאים, אף שלכאורה כעת הוא מחוסן באופן טבעי. בתחילת השבוע צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו שעובדי הבית הלבן אינם צריכים להתחסן בשלב הראשון של מבצע החיסונים, אלא מאוחר יותר.

בינתיים, המגפה ממשיכה להכות בארה"ב. ביממה האחרונה מתו מהנגיף יותר מ-3,700 בני אדם ואובחנו עוד 250 אלף נדבקים. כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. 113,069 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מספר המאושפזים הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. זהו היום ה-15 ברציפות שבו מספר המאושפזים גבוה מ-100 אלף איש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו