Ron Przysucha/ Public Domain

פומפאו על מתקפת הסייבר בארה"ב: "אפשר להגיד די בבירור שהרוסים אשמים"

מזכיר המדינה האמריקני הפנה אצבע מאשימה כלפי מוסקבה, והאשים אותה במבצע רחב היקף נגד המגזר הציבורי והפרטי בארה"ב: "עדיין מנסים להבין מה היה, אבל נראה שגם חברות וממשלות ברחבי העולם נפגעו", אמר פומפאו. הנשיא טראמפ עדיין נותר בשתיקתו

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו האשים את רוסיה בניהול מתקפת סייבר רחבת היקף נגד ממשלת ארצות הברית והמשק האמריקני: "היה מאמץ משמעותי להשתמש בתוכנת צד-שלישי כדי להטמיע קוד במערכות ממשלתיות בארצות הברית, וכעת נראה שגם במערכות של חברות פרטיות וכן חברות וממשלות ברחבי העולם".

"אני לא יכול לומר הרבה משום שאנחנו עדיין מנסים להבין מה בדיוק זה היה, ואני בטוח שחלק מהפרטים יישארו חסויים", אמר פומפאו בריאיון לרדיו, "המאמץ התרכז בשימוש בתוכנות פרטיות, שהשתילו קוד במערכות המחשוב של הממשל, של חברות פרטיות – וכן של חברות וממשלות ברחבי העולם", הוסיף פומפאו. "זה היה מאמץ מאוד משמעותי, ואני סבור שאנחנו יכולים להגיד בבטחה שהרוסים שהיו מעורבים בפעילות הזו", קבע.

מהבית הלבן נמסר לכתבים כי טראמפ קיבל בנושא תדרוכים "ככל הנדרש". עוד נמסר כי היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן רוברט אובריין מכנס דיונים בין-משרדיים בנושא מדי יום. "הם עובדים מאוד קשה לתקן את הנזקים ולוודא שהמדינה שלנו בטוחה. אנחנו לא ניכנס ליותר מדי פרטים מפני שאנחנו לא הולכים פשוט להגיד ליריבים שלנו מה אנחנו עושים כדי להיאבק בדברים האלה", אמר דובר הבית הלבן בריאן מורגנשטרן.

יוהנס אברהם, בכיר בצוות המעבר של ביידן, אמר לכתבים כי הממשל הנכנס "ישמור לו את הזכות להגיב באופן שיבחר, תוך שיתוף פעולה הדוק עם בעלי בריתנו והשותפים שלנו". בהצהרה שפרסם ביום חמישי נרמז כי ממשל ביידן ינקוט יוזמה במניעת מתקפות סייבר ויגבה מחיר מיריבים שיעמדו מאחוריהן.

החברה האמריקנית סיסקו מערכות המתמחה בטכנולוגיית מידע דיווחה כי על כמה מחשבים בחלק ממעבדותיה נמצאו תוכנות זדוניות – מבלי שפירטה אם מידע כלשהו נגנב. בבריטניה, מספר קטן של ארגונים נחשפו ועמדו בסכנה כתוצאה מאותה מתקפה. מומחה בתחום סיפר כי בין אותם ארגונים לא נכללו ארגוני ציבור. על פי רויטרס, בין הארגונים שנפרצו הייתה חברת קוקס קומיוניקיישנס שמספקת אינטרנט בארה"ב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו