Olivier Fitoussi/FLASH90

בשל המוטציה החדשה של הקורונה: תיאסר כניסת זרים מבריטניה לישראל

בתום דיון שנערך הלילה במשרד הבריאות, בנוכחות נתניהוו, הוחלט להמליץ לקבינט על ביצוען של מספר פעולות בנוגע למוטציה החדשה של הקורונה בבריטניה ולהוציא תקנות ל-96 שעות. בין הפעולות שנדרשות: ביצוע דגימות בנתב"ג לחוזרים מבריטניה ולהכניס נוסעים ממדינות מסויימות לבידוד במלוניות

מנכ"לי משרד הבריאות, התחבורה, הביטחון והפנים החליטו להמליץ לקבינט לחייב את השבים מאוסטרליה, דרום אפריקה, ניו זילנד, דנמרק ובריטניה לשהות במלונית עם שובם ארצה. ההחלטה התקבלה בישיבות שנערכו אתמול, בעקבות דאגה מהמוטציה החדשה של נגיף הקורונה.

בתום דיון שנערך הלילה במשרד הבריאות, בנוכחות ראש הממשלה נתניהו, הוחלט להמליץ לקבינט על ביצוען של מספר פעולות בנוגע למוטציה החדשה של הקורונה בבריטניה ולהוציא תקנות ל-96 שעות.

בין הפעולות שנדרשות יש לבצע דגימות בנתב"ג לחוזרים מבריטניה ולהכניס נוסעים ממדינות מסויימות לבידוד במלוניות. כמו כן יש להודיע לבעלי מסמכי הנסיעה הישראלים כי ייתכן שעם הגעתם ארצה יילקחו לבידוד בבית מלון. בשלב זה לא צפויה להקבל המלצה של המשרד בדבר סגירה של נתב"ג.

ב'ווינט' דווח כי משרד הבריאות שוקל ברצינות לבצע בדיקות ריצוף גנטי לשבים מבריטניה – שבה אובחנו בימים האחרונים יותר מ-1,000 מקרים של הידבקויות בנגיף עם המוטציה החדשה – וכן ממדינות נוספות באירופה לאלו שיימצאו חיוביים לקורונה, וזאת כדי לשלול אפשרות של כניסת הנגיף עם המוטציה, שבשלב זה לא ברור אם החיסון יעיל נגדה או לא.

בצל החשש כי המוטציה חדשה עשויה להפוך את חיסוני הקורונה לפחות אפקטיבים, בכיר במשרד הבריאות העריך בשיחה הבוקר עם "ישראל היום" כי המוטציה החדשה "לא אמורה להשפיע על יעילות החיסון אף ייתכן שתפגע מעט ביעילותו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו