"יעשו לך מנגל בשבת": ההקלטות חושפות – כך מרחיקים חרדים בחריש

לאחר חשיפת 'חדשות JDN' מסמכים מהם עולה הדרת חרדים חמורה בעיר ע"י חברת 'שפיר', הקלטות שנחשפות כאן לראשונה מעלות כי נציגי החברה מציגים את השכונה כחילונית לחלוטין, זאת למרות שמאות משפחות חרדיות זכו בדירות בשכונה • האזינו

השבוע (שני) חשפנו ב'חדשות JDN' מסמכים מהם עולה הדרת חרדים חמורה בעיר חריש כאשר חברת 'שפיר' הבונה את שכונת 'בצוותא' בעיר מתעקשת שלא להכניס סעיף "היתר עסקה" בחוזי הדירות הנמכרות בשוק החופשי בשכונה, זאת למרות שלסעיף זה אין כל תוקף משפטי שעלול לפגוע בחברה. בעקבות החשיפה, הגיעו למערכת תגובות קשות מצד תושבים חרדים שזעמו על האפליה המקוממת, אך טענו כי הדרת החרדים מתחילה הרבה לפני שלב החתימה על החוזה.

לטענת התושבים, כבר בשלב הבירור הראשוני, נציגי החברה מציגים את השכונה כבעלת אופי חילוני לחלוטין עם אחוז "אפסי" של זוכים חרדים דרך תוכנית מחיר למשתכן, זאת למרות שמנתונים שהגיעו ל'חדשות JDN', בשכונה זכו מאות משפחות חרדיות בדירות.

בהקלטות שנחשפות כאן לראשונה נשמעים נציגי חברת שפיר מציגים את השכונה כחילונית. בהקלטה נשמע נציג מפרויקט בצוותא מציע באדיבות לתאם פגישה במתחם ללקוח שביקש לשמוע פרטים על השכונה. אולם כשהלקוח מציג עצמו כבחור חרדי ומברר האם השכונה מתאימה לחרדים הנציג מסביר שהשכונה פחות מתאימה לו, "תראה אחוז החרדים פה הוא אפסי, זאת אומרת אם אתה מתכנן, לא יפריע לך נסיעה בשבת, אם לא יפריע לך שיהיה פה נסיעה בשבת, או יעשו לך על האש מתחת לבית, תדע שרוב השכונה היא חילונית".

הלקוח מברר: "רוב השכונה חילונית, ואין לכם איזה כמה פרוייקטים שמיועד לחרדים או דתיים?". אך נציג החברה משיב: "לא, אין לי משהו שמיועד לחרדים או דתיים".

כאמור, לפי הנתונים שבידינו, בשכונה רכשו כ-250 משפחות חרדיות שמאוגדות תחת "איגוד הזוכים חריש" שהוקם על ידי אברכים שראו כי אחוזים גבוהים מהזוכים בשכונה הינם חרדים וכדי להתארגן ביחד לקראת הקמת הקהילות במקום הם הקימו את הארגון. בארגון הדגישו כי לשכונה פוטנציאל של כ-1500 דירות וסמנו אותה כמקום מרכזי לציבור החרדי בעיר.


שכונת בצוותא

שכונת "בצוותא" הנמצאת בסמיכות לפרויקטים המשווקים בימים אלו לציבור החרדי ובה דירות רבות אשר שווקו דרך תוכנית "מחיר למשתכן", צפויה לאכלס משפחות חרדיות רבות שזכו בהגרלות בדירה במקום. השכונה כבר בנויה והרוכשים ממתינים לקבלת טופס 4 כדי להיכנס לדירות. בנוסף, לאור העובדה שמאות המשפחות שצפויות לאכלס את שכונת "בצוותא", לאחרונה הוכתר הרה"ג רבי שמואל דוד רייסנר שליט"א, רב קהילת "עטרת שלמה" מודיעין עילית, לכהן כ"מרא דאתרא" בשכונה.

מחברת 'שפיר' הבונה את השכונה נמסר: "שכונת בצוותא בחריש הינה בעלת צביון המשקף את החברה הישראלית כולה, על כל גוניה וזרמיה, ובהתאמה – גם רוכשי הדירות בשכונה הם ביטוי לפניה המגוונות של החברה הישראלית. ההקלטות, ככל שיש כאלה, לא הומצאו לידינו, אך ככל שנציג מכירות זה או אחר תיאר את השכונה כאחת שפונה למגזר מסוים בלבד, אין בכך כדי לשקף את הנחיותיה והוראותיה של החברה. על כל פנים, הנהלת החברה תחדד את ההנחיות לנציגים הפועלים מטעמה במוקדי השירות".

בהכנת הכתבה סייע יוסי ברויער

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין אינטרס לחברת שפיר לא למכור לחרדים, זה מגיע כנראה בעקבות לחץ מהעירייה

קדימה כולם עולים לחריש

לא שמעתי כאן הדרה.. לא צריך להסחף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו