Marc Israel Sellem/POOL

"חבל שהולכים לבחירות עוד אפשר להציל את המצב": הציטוטים מישיבת הממשלה

רה"מ הזהיר בישיבת הממשלה: "אנחנו יודעים שאנחנו לפני התפרצות גדולה של קורונה". גנץ: "נצטרך למצוא נוסחה נכונה להתנהגות נכונה בענייני קורונה אם יש נושאים שצריך לאשר ואפשר במשאל טלפוני אז נאשר אותם, כדאי שנסדר את הנושאים לטובת מדינת ישראל והחברה הישראלית"

20:14 – גנץ: לסיכום. נטפל בכל היישובים ביהודה ושומרון. צריך להקים יישובים בנגב. וצריך להסדיר את כל ההתיישבות הבדואית

20:13 – הנגבי: כמה זמן אתה צריך לסגור את העניין הזה? קח יומים וסגור את העניין הזה

20:05 – בני גנץ בישיבת הממשלה: אני בעד הסדרת היישובים ביהודה ושומרון. אני לא שייך לשמאל ולא מאמין בקווי 67

20:03 גנץ: תושבי חוות גלעד יותר מסורים מהבדויים לעם ישראל. אין לי ספק בזה – מי שלא יתן מענה לבדויים ימצא את עצמו מטפל בפצצה

20:02 – גנץ רותח מזעם דופק על השולחן: ״אני עשיתי פה יותר מכולם למען ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון יותר מכולם. אני מטפל בזה. ואני יטפל בזה ולא אפסיק לטפל בזה״.

20:01 – רה״מ: אני אביא את הנושא של הבדויים רק בהסכמה

20:00 – עמיר פרץ מתפוצץ על שרי הליכוד שלא מוכנים לקדם את הקמת הישובים בנגב. במהלך דבריו השר רפי פרץ צועק עליו "אתה מכשיר פורעי חוק! אלו פורעי חוק!"

19:59 – שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בדיון בממשלה על הסדרת ההתיישבות הבדואית: "נושא הסדרת הההתיישבות בנגב מורכב יותר מלהביא להקמה של שני יישובים. בכל מקרה לא אתמוך בהצעה בלי שמסדירים את ההתיישבות הצעירה ביו"ש. לכל ממשלה יש סדרי עדיפויות. אני יכול להתרגש שיש גם אוכלוסיה בדואית שמשרתת בצבא ותורמת למדינה, אבל מה לעשות שביהודה ושומרון גרים אנשי מילואים וזרועות הביטחון ולא מסדירים את ההתיישבות שלהם. על כך לא אעבור לסדר היום".

19:48 – שרת התחבורה מירי רגב: ‏הודעתי הערב בישיבת הממשלה כי אצביע נגד הקמת יישובים חדשים לבדואים בנגב, עד אשר יוסדרו כלל היבטי המשילות ואכיפת החוק בדרום ובוודאי לא לפני הסדרת כלל התיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

19:19 – השר זאב אלקין: ‏הודעתי כרגע בדיון בישיבת הממשלה שאני לא מוכן לקבל מדיניות של הפליה, וכל עוד כחול לבן מעכבים מסיבות פוליטיות את ההחלטה של הסדרת התיישבות צעירה ביהודה ושומרון אתנגד להצעת ההחלטה של עמיר פרץ על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. לא תהיה איפה ואיפה, גם ליהודים מגיעות זכויות במדינת היהודים

18:05 – הממשלה אישרה תקציב המשכי לשנת 2020.

17:41 – שטייניץ משיב לשרה אבוקסיס: ״אורלי זה לא המקום לפתור את הבעיות שלך. תשבי עם משרד האוצר ותסגרו. אל תשחקי לי אותה ראש קטן עכשיו״.

17:19 – גנץ: ״לגבי העולים מאתיופיה, זה קרוב לליבנו ואני מציע לעלות לפה עוד 1000 עולים חדשים״.

17:18 – בני גנץ בהומור בישיבת הממשלה: אמרו שהסכם השלום עם סודן יחזיר לשם את הסודנים שבישראל, אז מעניין מה יגידו על הסכם השלום עם מרוקו.

17:05 – אורלי לוי אבוקסיס: ״זה ממש אקוטי למשרדים חדשים. המשרד שלי ללא בסיס תקציב וזה ממש בעייתי. מבקשת תשומת לב לזה״.

17:00 – רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: אנחנו יודעים שאנחנו לפני התפרצות גדולה של קורונה.

16:57 – גנץ בישיבת הממשלה: נצטרך למצוא נוסחה נכונה להתנהגות נכונה בענייני קורונה אם יש נושאים שצריך לאשר ואפשר במשאל טלפוני אז נאשר אותם, כדאי שנסדר את הנושאים לטובת מדינת ישראל והחברה הישראלית.

16:55 – נתניהו בישיבת הממשלה: לפני שעה קלה שוחחתי עם שרת התחבורה המטוס נחת ברבט במרוקו…מאוד מרגש לדבר עם הטייס, זה רגע היסטורי עוד פריצת דרך לשלום. שלום תמורת שלום.

16:52 – נתניהו בממשלה: חבל שהולכים לבחירות עוד אפשר להציל את המצב.

16:49 – רה״מ נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: ״חרף העובדה שאנחנו הולכים לבחירות אנחנו נעשה את מה שנכון למשק המדינה ובצורה הכי אחראית״.

16:47 – שרי הממשלה המתינו ליו"ר כחול לבן בני גנץ שיתחבר לZoom. זה לקח כ20 דק' ובסוף קרה.

16:46 – נתניהו בממשלה: איפה בני? בוא נחכה לו.

16:43 – ישיבת הממשלה החלה ועד כה אף שר מכחול לבן לא הצטרף לדיון.

הציטוטים מתוך הדיווחים של: ישכר זלמנוביץ ב'קול ברמה', קרן מרציאנו ב'חדשות 12', אנה ברסקי ב'מעריב', מיכאל שמש ועמיחי שטיין ב'כאן חדשות', מוריה אסרף וולברג ב'גל"צ',

הממשלה מקיימת בשעה זו (שלישי) ישיבה לאחר שהלילה, בסיומו של דיון דרמטי בכנסת, הפילה המליאה את הצעת החוק שנועדה למנוע את ההליכה לבחירות, ומשמעות הדבר היא שהכנסת אמורה להתפזר בחצות והבחירות יתקיימו ב-23 במרץ.

עיקר הדיון בישיבת הממשלה מתמקדת באישור תקציב המשכי לשנת 2020, תקציב שיאפשר את המשך מימון תוכניות הסיוע למאבק בקורונה. העובדה שהנושא הוא חלק מסדר היום של הממשלה מלמד שהייתה הסכמה בין כחול לבן לליכוד על כך.

במצב הנוכחי, ללא אישור תקציב 2020, ב-1 בינואר כבר יחסרו לתקציב משרדי הממשלה 5 מיליארד שקל, ולפחות בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2021 תצטרך מדינת ישראל להתנהל עם תקציב המושתת על סכום של 399 מיליארד שקל, שהיה תקציב שנת 2019 הבלתי ריאלי לחלוטין לימי משבר הקורונה, במקום 426 מיליארד שקל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו