צבע אדום בכרם שלום – רקטה שוגרה מרצועת עזה ולא חצתה לשטח ישראל

אזעקת צבע אדום נשמעה קצת אחרי חצות בקיבוץ שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד שלא חצה לשטח ישראל. מדובר באזעקה השנייה בתוך פחות משבוע. בחמאס, הג'יהאד האיסלאמי ועוד ארגונים יחלו בתרגיל רחב היקף, שיכלול שיגורים לים

אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (שני) בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה. רקטה אחת שוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל אך נפלה בשטח הפלסטיני. לא היו נפגעים בגוף באירוע.

הבוקר יתקיים ברצועת עזה תרגיל צבאי רחב היקף, שבו ישתתפו לראשונה כלל הזרועות הצבאיות – ובראשן הזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. את התרגיל הצבאי, שזכה לשם הקוד "הבסיס החזק", ינהל באופן תקדימי החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועת עזה.

ביום שישי האחרון נורו שתי רקטות מהרצועה לעבר אשקלון, שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. נפגעת חרדה, תושבת אשקלון בת 20, פונתה במצב קל לבית החולים ברזילי בעיר. צה"ל תקף בתגובה אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס.

אחת התקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה במהלך התגובה לשיגור הרקטות לדרום פגעה במערך בעל חשיבות גבוהה מאוד לחמאס – כך דווח ב'ווינט'. מקורות פלסטינים שצוטטו בדיווח של אליאור לוי אמרו כי אחד המבנים שנפגעו הוא אתר של הזרוע הצבאית של חמאס המשמש לשיפור יכולות רקטיות.

המבנה שהותקף נמצא צמוד למפעל "פפסי קולה" ברצועה. פיצוץ המתקן הרעיד את העיר עזה, יצר פטריית אש ענקית והוביל לכמה פיצוצי משנה כתוצאה מהתלקחות אמצעי הלחימה שהיו בו. לאחר ההפצצה סגר את האזור ומנע מהתושבים להתקרב למקום. מקורות ברצועה אמרו כי אנשי הזרוע הצבאית הביאו למקום משאית שהעמיסה את כל האמצעים שהיו במבנה שהותקף, רוקנו אותו והעבירו אותם למקום אחר.

בעקבות הפיצוץ החריג שנגרם מהתקיפה ביעד המדובר ופיצוצי המשנה נפגעו כמה מבנים אזרחיים בעלי חשיבות בעזה כמו מפעלי תעשייה, בית חולים לילדים ומוסד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. הקמת האתר הרגיש דווקא סביב אותם מבנים על ידי הזרוע הצבאית של חמאס נועדה להרתיע את ישראל מלתקוף אותו מחשש לנזק ההיקפי בסביבתו, ונזק בדעת הקהל הבינלאומית.

גורם בכיר בחמאס אשר שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי במהלך תקיפת חיל האוויר לפנות בוקר ברצועה הופצץ מזרחית לעיר עזה מתקן סודי של חמאס, שבו עסקו בייצור רקטות מתקדמות ושיפור טווח המעוף והדיוק של רקטות ישנות שנמצאות ברשות חמאס. לדברי הבכיר הפלסטיני, מדובר באחד האתרים החשובים של חמאס שהותקף ולמקום נגרם נזק כבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו