Official White House Photo by Shealah Craighead

לראשונה בכהונת טראמפ: הסנאט הצביע על עקיפת הווטו שהטיל הנשיא

הסנאט בארה"ב אישר את עקיפת הווטו שהטיל טראמפ על חוק תקציב הביטחון. ההצבעה עברה ברוב גדול של 81 תומכים לעומת 13 מתנגדים. החוק קובע כי לנשיא זכות להטיל וטו על אישור התקציב, אולם קובע גם כי ניתן לעקוף את החלטתו באמצעות רוב של שני שלישים לפחות

הסנאט, שנשלט על ידי רוב רפובליקני, ביטל את הווטו שהטיל נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ על חוק תקציב ההגנה האמריקני ואישר אותו – זו הפעם הראשונה שהדבר נעשה בזמן ממשל טראמפ. יותר משני שליש מחברי הסנאט אישרו את החוק (81 תומכים לעומת 13 מתנגדים), המקצה 740.5 מיליארד דולרים לפעילות צבא ארצות הברית בשנת 2021.

טראמפ הטיל בשבוע שעבר וטו על חוק ההסמכה השנתי לביטחון לאומי (NDAA) לשנת 2021, מאחר וכלל כמה סעיפים שאליהם התנגד טראמפ נחרצות. כדי לעקוף וטו נשיאותי נדרש רוב של שני שלישים לפחות, וההצבעה הגיעה אחרי שביום שני גם בית הנבחרים אישר ברוב גדול מאוד (87-322) את ביטול הווטו, כך שכעת ייכנס החוק לתוקף גם בלי החתימה של טראמפ.

הכרזת הוטו של טראמפ אילצה את הרפובליקנים להחליט אם לצאת חוצץ נגד הנשיא שמייצג אותם ולתמוך בחוק התקציב שקובע את מדיניות ההגנה של ארה"ב. התקציב עבר כבר בשלבים הראשונים ואושר על ידי בית הנבחרים והסנאט ובוטל רק לאחר מכן באמצעות וטו שהטיל טראמפ. בסופו של דבר החליטו הרפובליקנים לתמוך בהצבעה לביטול הוטו.

הנשיא טראמפ הגיב בזעם. "הסנאט הרפובליקני שלנו פספס את ההזדמנות להיפטר מסעיף 230, המעניק כוח בלתי מוגבל לחברות הטכנולוגיה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "פתטי!", הוסיף. בעת שהטיל את הוטו, טראמפ אמר כי סעיפי החוק, הכוללים 4,500 עמודים שנוסחו במשך כשנה, הם "מתנה לסין ולרוסיה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו