אילוסטרציה. צילום: Yaakov Lederman/Flash90

בשל ערפל כבד וראות קצרה: נתב"ג נסגר להמראות ולנחיתות

אזור שדה התעופה שורר גם בשעה זו ערפל כבד אשר לא מאפשר את נחיתתן והמראתן של הטיסות הבודדות. מדובר רשות שדות התעופה נמסר כי "בשל תנאי מזג האוויר השוררים כרגע באזור נתב"ג, שכוללים ערפל כבד וראות קצרה, השדה סגור להמראות ולנחיתות"

בשל תנאי מזג האוויר, רשות שדות התעופה הודיעה הבוקר (שני) כי הטיסות היוצאות והנכנסות לנמל התעופה בן גוריון הופסקו עד להודעה חדשה. באזור שדה התעופה שורר גם בשעה זו ערפל כבד אשר לא מאפשר את נחיתתן והמראתן של הטיסות הבודדות. טיסת מטען אחת שהייתה אמורה לנחות בנתב"ג נאלצה לבצע נחיתה בלרנקה, קפריסין.

מדובר רשות שדות התעופה נמסר כי "בשל תנאי מזג האוויר השוררים כרגע באזור נתב"ג, שכוללים ערפל כבד וראות קצרה, השדה סגור להמראות ולנחיתות".

הערפל שהופיע היום ואתמול במרכז הארץ הוא אופייני למערכת מזג האוויר המלווה אותנו השבוע, הנקראת "אפיק ים סוף". מערכת זו כוללת "זרימות חוזרות" – אוויר שמגיע מכיוון הים, מביא לעלייה באחוזי הלחות ויוצר ערפל המופיע בשעות הלילה ולעתים אינו מתפזר עד שעות הצוהריים, כמו במקרה של נמל התעופה.

הערפל ששורר מהבוקר ברחבי הארץ צפוי להתפזר בהדרגה בשעות הקרובות. גם אתמול בבוקר שרר ערפל כבד. ערפל, בניגוד לאובך שהוא חול, הוא בעצם ענן בגובה נמוך מאוד שאנחנו נמצאים בתוכו – פשוט טיפות מים 100 אחוזי לחות. הלחות כלואה בשכבה צרה, קרובה לקרקע ולים. התופעה הזאת מתרחשת בעיקר בקיץ ובאביב ולא בחורף, לכן היא חריגה בעונה הזאת וקשה לחיזוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו