Yonatan Sindel/Flash90

מודרנה: משרד הבריאות הישראלי אישר את החיסון – משלחות של מנות ייצא החודש

חיסון שני בדרך לארץ: ישראל היא המדינה השלישית המאשרת את השימוש בחיסון, לאחר ארצות הברית וקנדה. החלק הראשון של שש מיליון המנות שנכללות בהסכם עתיד להגיע בחודש הקרוב. בניגוד לפייזר, החיסון לא צריך להיות מאוחסן בתנאי קור קיצוניים

חברת התרופות האמריקנית "מודרנה" הודיעה הלילה (שלישי) כי משרד הבריאות בישראל אישר לשימוש את החיסונים שלה לנגיף קורונה וכי אספקה של מנות ראשונות של החיסון צפויות להגיע ארצה עד סוף החודש (הלועזי, עוד כשלושה שבועות). על פי הדיווח, ישראל היא המדינה השלישית המאשרת את השימוש בחיסון שפיתחה החברה. קדמו לה ארצות הברית וקנדה.

בהצהרה נמסר כי "משרד הבריאות של ישראל הבטיח שש מיליון מנות ומשלוחים ראשונים צפויים להתחיל בינואר". מכיוון שכל חיסון של מודרנה דורש הזרקת שתי מנות בהפרש של 28 יום, למעשה הובטחו שלושה מיליון חיסונים. מדובר בפריצת דרך במגעים עם חברת התרופות לאור ההערכה כי המשלוח הראשון ייצא לדרך רק בחודש מרץ.

מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, העניק אישור חירום לחיסון נגד קורונה של החברה, חלוצת טכנולוגיית חיסוני ה-mRNA. אשרור סופי זה מגיע לאחר האישור של פאנל מומחי ה-FDA שהמליצו ברוב קולות להעניק לחיסון אישור חירום. החיסון שנבדק על עשרות אלפי אנשים, בריאים, קשישים ואלה הסובלים ממחלות רקע, נמצא בטוח ובעל יעילות גבוהה ביותר.

החיסון של מודרנה נמצא יעיל בקרב 95% מהנבדקים. הוא נחשב לקל יותר לתפעול ולהובלה מזה של פייזר, וניתן לשינוע בטמפרטורה גבוהה יותר. לפי מסמך שפרסם פאנל המומחים של ה-FDA לפני שאישר את החיסון לשימוש, לא נמצאו תופעות לוואי משמעותיות אצל בני 18 ומעלה. המשתתפים בניסוי לא חוו מקרים של התפתחות מחלה חמורה – בניגוד ל-30 מהמשתתפים בקבוצת הפלצבו.

בניגוד לזריקות של פייזר, החיסון של מודרנה לא צריך להיות מאוחסן בתנאי קור קיצוניים של 70 מעלות תחת לאפס אלא רק של 20, כמו במקפיא רגיל, ולכן הוא קל יותר לשינוע ושמירה. בתוך כך, בניגוד לדיווח על שני מקרי אלרגיה בקרב מתחסנות פייזר בבריטניה ושניים נוספים באלסקה – איש ממתחסני מודרנה לא לקה בתגובה אלרגית.

כזכור, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, משרד הבריאות חתם עם חברת מודרנה על הסכם להכפלה בפי שלושה של כמות החיסונים שהחברה תספק לישראל בשנת 2021, מכמות של 2 מיליון חיסונים לכמות של 6 מיליון חיסונים שיספיקו ל 3 מיליון אזרחים – כך נמסר לאחרונה בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

החברה האמריקנית עתידה לייצר מאות מיליוני מנות חיסון במהלך השנה הקרובה והיא פועלת כדי להגדיל את התפוקה במפעליה. תחזית עדכנית כבר העריכה כי כמות החיסונים שתיוצר בפועל תהיה גדולה יותר ב-100 מיליון לעומת תחזית ישנה. מודרנה סיפקה עד כה 18 מיליון מנות חיסון לממשלת ארצות הברית, כחלק מהסכם לפיו היא תספק לאמריקנים 200 מיליון מנות. עם ממשלת קנדה סוכם על אספקה של 40 מיליון מנות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם מסננים תגובות של אנשים- זה אומר שגם אתם חלק בכל הגועל הזהההה- ה' ישלם לכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו