צילום: תומר נויברג / פלאש 90

יו"ר מרצ: "לא פוסל שותפויות שבעבר לא היינו מעלים על דעתנו"

ח"כ ניצן הורוביץ מתייחס לשותפויות פוליטיות עתידיות: "אני אשקול הכול", לדבריו, מדובר בשעת חירום שדורשת שותפויות בלתי צפויות. הורוביץ ביקר את המפלגות החדשות שקמו ואמר כי מדובר ב"מפלגות אווירה" וכי אי אפשר לסמוך עליהן

יו"ר מר"צ ח"כ ניצן הורוביץ אומר היום (רביעי) בהתייחסו לשותפויות פוליטיות: "אני אשקול הכול", לדבריו, מדובר בשעת חירום שדורשת שותפויות בלתי צפויות. הורוביץ ביקר את המפלגות החדשות שקמו ואמר כי מדובר ב"מפלגות אווירה" וכי אי אפשר לסמוך עליהן. לדבריו, "ראינו מה קורה כבר עם מפלגות כאלה שצצות ערב בחירות ונעלמות אחרי הבחירות" – את הדברים אמר לאולפן 'ווינט'.

הורוביץ שואף שמרצ "תהיה כמה שיותר חזקה כדי שתשפיע על הרכב הממשלה העתידית" אך סייג והוסיף כי לא תשב ב"ממשלת קיצונים". הורוביץ ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "הוא לא מוכן להסתכסך עם החרדים כי הוא בונה עליהם לקואליציה".

"זאת שעת חירום. יש פה נאשם בפלילים שלקח את המדינה כבת ערובה. יש פה תת-ניהול מחפיר של משבר, שבגללו אנחנו נכנסים לסגר שלישי, ובחירות רביעיות, עם רב קניבסקי שהוא מנהל פה את המדינה. עולים אליו לרגל להתחנן שיועיל להתחשב בזה שיש פה מגפה. אז במצב כזה, שהוא באמת נוגע בחיים של כל אחד מאיתנו, אנחנו נשב עם כל אחד שבאמת יתגייס לעניין הזה ונעשה את מה שצריך לטובת המאבק".

"תראו מה אומרים השותפים שלו לממשלה על איך הוא מקבל את ההחלטות. למשל, על הסגר הזה. על הקבורה של מודל הרמזור, על זה שכולנו נכנסים לסגר בגלל שהוא לא מוכן להתעסק עם החרדים ולהסתכסך איתם כי הוא בונה עליהם לקואליציה. זה לא שיקול ענייני, זה שיקול פוליטי, אינטרסנטי. ככה לא מנהלים מלחמה".

הוא נשאל האם מרצ תשב עם ליברמן: "כן, זה בהחלט אפשרי, אני אומר לך את זה. אנחנו נראה את קווי היסוד של הממשלה שתקום, אני לא יודע מי יקים אותה, אני לא יודע איך. וכן, אנחנו לא פוסלים גם שותפויות שבעבר לא היינו מעלים על דעתנו".

העיתונאית אלכסנדרה לוקש שאלה: מה יאחד אתכם ביום שאחרי שנתניהו ילך? זה הרי קווי היסוד המשותפים.

"יש עוד כמה קווי יסוד. למשל, יש עכשיו מיליון מובטלים ואנשים בחל"ת. אנחנו נכנסים למיתון של שנים, מה אנחנו הולכים לעשות עבורם.נתניהו לא הוציא שום תוכנית כלכלית כדי לטפל בעניין הזה. איך אנחנו מחזירים את ישראל לצמיחה? לנו יש רעיונות לפי הדרך הסוציאל-דמוקרטית שלנו איך לטפל באבטלה, איך להחזיר את המשק לצמיחה. זה דבר שיהיה מאוד חשוב לעשות בממשלה הבאה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו