David Cohen/Flash90

ההורים התלוננו ו'אור לאחים' מתריע: לימודי נצרות בבית ספר יהודי בירושלים

החומר הוגש בצורה המתאימה בהחלט לגישה מיסיונרית, המנסה לשכנע את הילדים התמימים וחלילה וחס לזרוע בהם זרעים של הנצרות. הורים בבית הספר הממלכתי, שאינם כמובן דתיים, אבל הם יהודים. הרב בנימין וולקן, מנהל האגף למאבק במיסיון ובכתות בארגון 'אור לאחים' פנה אל שר החינוך יואב גלנט ובתשובה, קיבל מענה לקוני ואומלל של דובר המחוז

אור לאחים מתריע בעקבות תלונות הורים שדיווחו בתחושת דחיה נוראה: לימודי דת הנצרות וספר הדת שלהם, בבית ספר יהודי בירושלים. על פי תלונה שהגיעה מאת ההורים, מלווה בהעתקים מחומר הלימוד שניתן לילדיהם, בבית הספר "ארגנטינה" בירושלים, לימדה מורה את התלמידים, היהודים כמובן, על ספר הדת של הנצרות. הילדים גם קיבלו עשרות דפי עבודה מנוקדים ומצוירים בנושא.

החומר הוגש בצורה המתאימה בהחלט לגישה מיסיונרית, המנסה לשכנע את הילדים התמימים וחלילה וחס לזרוע בהם זרעים של הנצרות. הורים בבית הספר הממלכתי, שאינם כמובן דתיים, אבל הם יהודים, הם יהודים, פנו אל ארגון 'אור לאחים' ואמרו כי הם מלאים זעזוע, על כך שבבית ספר יהודי מלמדים את ילדיהם נצרות.

"לא בשביל זה עלינו אנו, או אבותינו מן הגולה לירושלים. גם אם אנחנו לא רואים עצמנו כדתיים, לא נסכים להפסיק לרגע להיות יהודים. כן, אנחנו יהודים וצאצאים של יהודים שהועלו על המוקד על יהדותם בספרד של טורקוומדה, פרדיננד ואיזבלה. אנחנו יהודים, נכדים של מי שנשרפו ונשחטו במסעי הצלב. כל אלה על ידי נוצרים ובשם הנצרות. מה לנו וללימודי נצרות?".

הרב בנימין וולקן, מנהל האגף למאבק במיסיון ובכתות בארגון 'אור לאחים' פנה אל שר החינוך יואב גלנט ובתשובה, קיבל מענה לקוני ואומלל של דובר המחוז, שאול פאר, כי מדובר בספר לימוד משנת 2001 שנועד להציג בפני התלמידים את היסודות לצמיחת המערב.

התגובה, החמורה לא פחות מהמעשה עצמו, מלמדת עד היכן מוכן משרד החינוך להרחיק לכת בתמיכה, אולי בעצימת עיניים מול לימודי נצרות בבית ספר יהודי, במסווה של "לימודי היסודות לצמיחת המערב". הרב וולקן פנה אל סגן שר החינוך, הרב מאיר פרוש, שהעביר את מכתב הרב וולקן אל מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני. הרב פרוש כותב כי לאחר בדיקה התברר שהשיעור הלז נמסר על ידי המורה באופן חד-פעמי ועל דעת עצמה. עוד הובהר כי צוות ביה"ס יעשה הכל כדי שמקרה דומה לא יחזור על עצמו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו