Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות בהנחיות לקראת סבב ב' של החיסונים: מאושפזים שחוסנו ושוחררו יחוסנו בבתיה"ח

במשרד הבריאות מוציאים הנחיה לקראת הסבב השני של החיסונים, ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ומר אלי גלעד ראש המשל"ט הלאומי למאבק בקורונה, חיברו את המסמך המלא. בין היתר מורים השניים כי כל גוף שחיסן במנה הראשונה, אחראי על חיסון המנה השנייה

כתבות נוספות בנושא:

במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה

במשרד הבריאות מוציאים הנחיה לקראת הסבב השני של החיסונים, ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ומר אלי גלעד ראש המשל"ט הלאומי למאבק בקורונה, חיברו את המסמך המלא. בין היתר מורים השניים כי כל גוף שחיסן במנה הראשונה, אחראי על חיסון המנה השנייה (לפי הגוף שקיבל ההקצאה- כולל קופות, בתי חולים, מד"א, מוסדות שונים וכד'). הנחייה זו כוללת מאושפזים שחוסנו וששוחררו הביתה מבתי החולים – גם יחוסנו בבתי החולים.

הקצאת מנת חיסון שנייה. משרד הבריאות יקצה למנה שנייה %95 מהכמות שהוקצתה למנה ראשונה – באותו המועד שהוקצה במנה הראשונה + 21 יום – במצטבר. זאת, עקב גידול. בניצולת בזכות המזרק החדש וכן עקב אי הגעה לתור המוערך בכ-%15-5 .

יתכן ושיעור זה ישתנה בהתאם להתנהלות, נלמד בהתאם להתנהלות בימים הראשונים. יתרת המנות שלא מוקצות ישמשו כעתודה למדינה לכל צורך שיעלה, כגון תמיכה בגוף שבמחסור. בנוסף, כל וגוף נקלע למחסור במנות, הגוף יעלה בקשה להשלמה ליום האספקה הבא, המתוכנן עבורו בהתאם להנחיות שתשלחנה. אין לחסן מי שחלה בין המנה הראשונה לשנייה.

בנוסף, מרכזי החיסונים האחודים לא יפתחו למנה שנייה כך שמי שחוסן במרכזים אלו יתחסנו במנה השנייה בקופות. ההקצאה תחולק על פי מפתח שימושים לכל קופה. על כל הגופים המחסנים )כולל בתי חולים ומד"א( – לזמן את המתחסנים בהודעה כתובה דיגיטלית להתחסנות בחיסון שני.

על הקופות להוציא הודעת טקסט למבוטחיהם אשר חוסנו מחוץ לקופה כי עליהם לקבוע תור ולהתחסן כעבור 21 יום בגורם אשר חיסן אותם. כל הגופים המחסנים יבצעו בקרה שיש להם תור שני לכל האוכלוסייה שהתחסנה אצלם חיסון ראשון, וידווחו על כך למשל"ט. מקרים בעיתיים פרטניים יפתרו בין הגוף המחסן והקופה המבטחת.

מבוטח שעבר בין קופות בין המנה הראשונה לשנייה – יחוסן בקופה החדשה. סנכרון הקצאות בין הקופות ייפתר על ידי המשל"ט. אי הגעת מתחסן לקבלת חיסון שני. קופות החולים יקיימו בקרה ויבדקו שכל מי שהתחסן מקרב מבוטחיהם מנה ראשונה )ולא משנה היכן(, גם מתחסן מנה שניה עד תוך 26 יום מהמנה הראשונה.

על פי דיווחי מאגר הלאומי לחיסונים )הנחליאלי(. הקופות יפנו למתחסנים שלא התחסנו מנה שנייה לוודא שהם מתאמים תור שני במקום שחיסן אותם. יש "לשמור" הקצאת חיסון עבור מתחסן למשך 35 יום מיום החיסון של המנה הראשונה טרם שחרור המנה השנייה למתחסן חדש, כאשר יש לוודא טלפוניתטרם שחרור המנה שאי ההגעה אינה נובעת מבידוד של המחוסן או מכל סיבה מוצדקת אחרת.

על האף האמור עד כה, מבודדים זכאים לקבל החיסון תוך 3 ימים מתום הבידוד, גם אם חלפו 35 יום.

עקב צפי של אי הגעה מסוימת של מתחסנים לחיסון שני יש לבצע הזמנות ביחס לצפי מתחסנים ליומיים קדימה בלבד. מהאספקה העוקבת יש להפחית את כמות המלאי המצויה באתר. פרטים מדויקים ימסרו על ידי צוות המשל"ט החיסונים. בעת ההזמנות יש להתחשב ביכולת להוציא מנה שישית – ולכוון ליחס חיסונים כפי שנצפה בגוף המחסן מאז המעבר לשימוש במזרקים המשופרים.

חיסון מתחסנים חדשים נוספים על בסיס יתרות ממנה שנייה אין אישור לתכנן לחסן מתחסנים חדשים על בסיס ההקצאות של "מנה שנייה". הנחייה לגבי תכנון חיסון מתחסנים חדשים על בסיס יתרות ממנה שנייה תינתן בהמשך, בהתאם למצאי המנות העודפות ותיעדוף קבוצות חיסון.

על הגופים המחסנים לעשות כל שביכולתם על מנת להימנע מהגעה לפגות תוקף כולל הקדמת תורים של מתחסני מנה שנייה )כל עוד לא פוחת מ-21 יום מהמנה הראשונה. מדי יום בשעה 00:14 הקופות ידווחו למשל"ט החיסונים על היקף החיסוני שנמצאים בסיכון לפוג תוקף במהלך היממה העוקבת – על מנת שהמשל"ט יגדיר מענה לאותם חיסונים.

רק באישור המשל"ט יתאפשר חיסון מתחסנים חדשים עקב התקרבות לפגות תוקף – חיסון מתחסנים חדשים במנה ראשונה יהיה על פי סדר העדיפויות הלאומי.

סבב החיסונים של מנה שנייה הינו פשוט יותר לתכנון ביחס למנה הראשונה, כיוון שידוע מי אמורים להגיע להתחסן ומתי. בהתאם, כל גוף מחסן יכין ת"ע מפורטת שבועית של כמויות חיסון צפויות בכל נקודה ברמה יומית, מבוססת על הגל הראשון, שתתואם ע"פ אי הגעה להתחסנות
וניצולת שימוש בויילים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture