Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו נענה לבקשת גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים. אמש פנה גנץ לנתניהו וביקש ממנו לתעדף את עובדי ההוראה במתן החיסונים: "צוותי החינוך המיוחד פועלים גם בזמן הסגר, אסור לנו להפקיר אותם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים. כזכור, על רקע ההחלטה על סגר כללי לאור העלייה בתחלואה, והחלטת הממשלה להשאיר את מערכת החינוך המיוחד פתוחה, פנה אמש (רביעי) שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יולי אדלשטיין בדרישה להקצות מיידית חיסונים לצוותי החינוך של החינוך המיוחד והנוער בסיכון. במכתבו, הציע גנץ להטיל את המשימה על מערכת הביטחון וצה"ל שיסייעו לחסן את כלל הצוותים, במבצע מהיר ובאופן מיידי.

שר הביטחון גנץ אמר: "צוותי החינוך המיוחד פועלים גם בזמן הסגר, ומבצעים מלאכה חשובה, מאתגרת וחיונית מאין כמוה. כמדינה, אסור לנו להפקיר אותם- זהו צורך ראשון במעלה לחסן אותם. יש לקבל החלטה מיידית, אעמיד לרשות המערכת את כל האמצעים הנדרשים".

אמש אישרה הממשלה הטלת סגר כולל על המשק, שבמסגרתו תופסק לחלוטין פעילות מערכת החינוך למעט החינוך המיוחד, ופעילות המשק תצומצם למקומות עבודה חיוניים בלבד. הסגר הסגר יחל ביום חמישי הקרוב ויימשך 14 יום. מגבלת אלף המטרים תישאר על כנה, אך ההתקהלויות יצומצמו עוד יותר לחמישה אנשים בלבד במקום סגור, ועשרה אנשים בשטח פתוח.

בנוסף לכך, מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו. הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות, כדי למנוע את המשך ההתפשטות של המוטציה הבריטית או הדרום אפריקנית. לאחר מכן יינתן היתר פרטני. כמו כן, שר האוצר ישראל כץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יכריעו בניהם לגבי עבודות בנייה ותשתית. שר הסייבר דוד אמסלם הצביע נגד ההחלטה, משום שלא הוטלה הגבלה על השתתפות בהפגנות.

היום תכונס הממשלה בשנית כדי לאשר את התקנות שינוסחו במהלך הלילה במשרדי המשפטים והבריאות. לאחר מכן יהיה צורך להעביר אותן לאישור הכנסת ולהשלים את החקיקה.

כמעט כל השרים הצביעו בעד החמרת הסגר. השר דודי אמסלם הצביע נגד, מכיוון שלא התקבלה עמדתו לאסור על הפגנות. שרי ש"ס אריה דרעי ויעקב אביטן נמנעו בהצבעה. דרעי אמר כי הוא תומך בסגר מכיוון שמדובר בצעד הכרחי בשל פיקוח נפש, אולם הוא לא יכול להצביע בעד החלטה לסגור בתי כנסת ותלמודי תורה, ולכן החליט להימנע בהצבעה ביחד עם שר הדתות זאת לאטחר החלטת נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן שליט"א.

בפתח הישיבה הסכימו ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ כי יש לנקוט בצעדים להחמרת הסגר. "נטיל סגר הדוק וכולל, לצד המשך מבצע החיסונים", אמר נתניהו. "צריך לעשות מאמץ אחרון ביחד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו