צילום ארכיון: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות הסגר: אלפים הפגינו בצפיפות בבלפור – חלקם נצפו ללא מסכות

השבוע ה-29 ברציפות: בזמן שרוב אזרחי ישראל סגורים בביתם בעקבות הזינוק בתחלואה, אלפים הגיעו כמידי שבוע להפגנה נגד ראש הממשלה, ללא שמירה על כללי הריחוק החברתי וחלקם אף נצפו ללא מסכות. בחולון נעצר בן 23 בחשד שתקף מפגינים בגז מדמיע

ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התקיימו גם הערב (מוצאי שבת), זה השבוע ה-29 ברציפות, מחוץ למעונו הרשמי בירושלים, ובשורה של מוקדים נוספים ברחבי הארץ. דיווחים על תקיפות מפגינים בצומת כפר יונה ובחולון, שלכאורה הותקפו בשטח המחאה. אחד הצעירים שחשוד בתקיפה בחולון עוכב לחקירה במשטרה.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר תקף את המפגינים: "די תמוה שאחרי חיטוט תקשורתי אובססיבי בציבור החרדי, שכל חטאו שציפור הנפש שלו היא חינוך ילדיו, לא נשמעת ולו מילת ביקורת אחת מבכירי התקשורת כלפי ההפגנות ומארגניהן גם אם לטעמם הפגנה נגד רוה"מ היא "ציפור הנפש וחוב דמוקרטי קדוש" גם כשכל עם ישראל בסגר, מסתבר שיש ציפור נפש שמותר לשחוט ערב ערב במהדורות החדשות ויש ציפור נפש מוגנת שחסינה ומאותרגת".

מהתנועה לאיכות השלטון, שארנה הפגנה בקיסריה, נמסר: "נתניהו הטיל עלינו סגר מהודק ימים ספורים לפני דיון חשוב במשפטו ואכן הצליח לגרום לדחייתו. הכיצד נוכל להאמין שההחלטה על הסגר התקבלה בצורה עניינית ולא הייתה מנועה משיקולים זרים? זו עוד הוכחה מובהקת לניגוד העניינים החריף בו מצוי נתניהו והמסקנה זועקת לשמיים – נאשם בפלילים העומד למשפט לא יכול ולא כשיר לנהל מדינה במקביל בשום צורה. נמשיך להגן על הדמוקרטיה מכל משמר ונילחם בתעשיית השקרים היוצאת מבית היוצר של בלפור ומהודהדת לצערנו גם באמצעי התקשורת. המפגינים הם מלח הארץ וכל ניסיון להשחיר את המחאה רק יגביר אותה – אומרים עד כאן להסתה, יש גבול לשקרים".

בתגובה מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר: "מצער מאד שמשטרת ישראל, במקום להגן על המפגינים, הפכה לגוף פוליטי בידי נתניהו לדיכוי חופש המחאה וחיסול הדמוקרטיה הישראלית. נתניהו, שנמצא בניגוד עניינים מובהק, עושה שימוש פוליטי בכוחות הבטחון, בשביל לסתום פיות ולהמלט ממשפט. נמשיך להגן על הדמוקרטיה."

במהלך ההפגנה הערב בכיכר פריז הושקה "המפלגה הדמוקרטית", שצפויה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. המפלגה תערוך בחירות מקדימות, בהן חברות וחברי הדמוקרטית יוכלו לבחור את הנהגתה ואת רשימתה. ברשימת המועמדים נמצאים כמה מהפעילים הבולטים של המחאה נגד נתניהו: ישי הדס, חיים שדמי, סדי בן שטרית ועוד.

בתנועת "הדגלים השחורים" אמרו כי "בחודשים האחרונים מתנהל מסע הסתה קשה ואכזרי נגד המפגינים נגד השחיתות השלטונית. כתוצאה מההסתה היו מאות מקרי תקיפה מתועדים". מ"אין מצב" נמסר כי "מפעלי ההסתה והשקרים היוצאים מהבית בבלפור של ראש ממשלה הנאשם בפלילים עולים מדרגה לקראת הבחירות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

והמשטרה לא עוצרת אותם בכלל. הם לא מהימין אז אין צורך

חושב שהגיעה הזמן לבדוק איך יכול להיות שאין הדבקות בהפגנות לא ניראה כשר! חד משמעית לא טבעי

נו.. ואז בסוף יגידו שהסגר בגלל החרדים..

כמה אתם מקבלים לשעה סטודנטים משועממים מבלפור? שמעתי שזה ג'וב לא רע… מענין כמה עלתה ההפגנה הזו לאיחוד האירופי שממשיך לדאוג מרחוק באובססיה להרס העם היהודי. וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ!

לגמרי..
תמיד מאשימים אותנו ועוד מתגאים בנתונים האלה…

אף אחד לא אשם בקורונה זה מה שהשליט רוצה שתיהיה מלחמת אחים אין שליטה על וירוס שהוא בלתי נראה
זכות כל אחד ואחת ללכת בלי מסיכה ולשמור על ריחוק של 2 מטר גרמו לנו לחשוב שזה תקין מה שבטוח שהמצב יחמיר זה מה שהם רוצים שנתרגל להכל ונפסיק לחשוב ניהיה נתונים בידיים שלהם כמו עבדים וזה מה שקורה עכשיו זאת רק ההתחלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו