ברחבי העולם מודאגים מהמוטציה הברזילאית; ג'ונסון: מודאגים מהזן החדש"

בצל משלוחי החיסונים נגד הקורונה שמתחילים להגיע לרחבי העולם. אנשי רפואה מודאגים מהמוטציה הברזילאית החדשה של הקורונה, הווריאנט התגלה לא מכבר ביפן בקרב נוסעים שחזרו מאזור האמזונס. ככל הידוע, המוטציה הברזילאית אינה קטלנית יותר

בצל משלוחי החיסונים נגד הקורונה שמתחילים להגיע לרחבי העולם. אנשי רפואה מודאגים מהמוטציה הברזילאית החדשה של הקורונה, הווריאנט התגלה לא מכבר ביפן בקרב נוסעים שחזרו מאזור האמזונס. ככל הידוע, המוטציה הברזילאית אינה קטלנית יותר, אך בדומה למוטציה הדרום אפריקאית והבריטית – היא מדבקת הרבה יותר מוירוס הקורונה המוכר – הפרטים הובאו ב'ישראל היום'.

בבריטניה, שעוברת גל שלישי קטלני של וירוס הקורונה, מודאגים במיוחד. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר אמש (רביעי) לחברי הפרלמנט: "אנו מודאגים מהמוטציה הברזילאית החדשה. ננקוט בכל האמצעים כדי להגן על המדינה הזו מפני זיהומים חדשים שמגיעים מחו"ל, ונעשה זאת גם עם המוטציה הברזילאית".

לגבי השאלה האם המוטציה עמידה בפני החיסונים – אין עדיין תשובה סופית, שכן יצרני החיסונים טרם בדקו את עמידותה. מה שכן ידוע, שהיא חולקת מאפיינים דומים עם המוטציה הבריטית ועם זו הדרום אפריקנית, ומדבקת לפחות כמו מוטציות אלה.

המנהלת הטכנית בארגון הבריאות העולמי, ד"ר מריה ואן קרקהוב, אמרה בהתייחסה למוטציה הברזילאית כי ככל הידוע נשאי המוטציה החדשה לא פיתחו תסמינים חמורים יותר של קורונה: "למוטציה החדשה יכולת הדבקה גבוהה הרבה יותר, יש עדיין הרבה שאלות בנוגע למוטציה הזו. אנחנו לא יודעים עדיין אם היא עמידה בפני החיסונים, זה דבר שנצטרך לבדוק במהירות האפשרית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו