Yossi Aloni/Flash90     

מחקר בריטי מעלה: גם מחלימי קורונה יכולים להדביק

המחקר, נערך על ידי מדענים במערכת הבריאות הבריטית ובדק אנשים שחלו בקורונה. במסגרת המחקר נמצא כי רק 44 מתוך 6,614 משתתפי המחקר חלו שוב, על אף הנוגדנים בגופם. עוד מצאו החוקרים כי אנשים שהחלימו מהנגיף עדיין יכולים לשאת אותו באפם ובגרונם, ולהפיצו

מחקר חדש שפורסם היום (חמישי) בבריטניה מעלה כי אנשים שנדבקו בקורונה מפתחים נוגדנים לנגיף למשך חמישה חודשים לפחות, אך גם במהלך תקופת הזמן הזו, הם יכולים לשאת את הווירוס להפיץ אותו באוכלוסייה – הפרטים המלאים הובאו ב'ישראל היום'.

המחקר, שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, נערך על ידי מדענים במערכת הבריאות הבריטית ובדק אנשים שחלו בקורונה. במסגרת המחקר נמצא כי רק 44 מתוך 6,614 משתתפי המחקר חלו שוב, על אף הנוגדנים בגופם. אבל למרות שהסיכוי לחלות שוב הוא כמעט אפסי, מצאו החוקרים כי אנשים שהחלימו מהנגיף עדיין יכולים לשאת אותו באפם ובגרונם, ולהפיץ אותו.

לטענת החוקרים, אנשים שחלו בקורונה בגל הראשון של המגפה, עלולים בשלב זה לחלות שוב. "אנו יודעים כעת שרוב אלו שחלו בנגיף ופיתחו נוגדנים, מוגנים מפני הדבקה מחודשת, אך זה אינו מוחלט ואנחנו עדיין לא יודעים כמה זמן ההגנה נמשכת", אמרה סוזן הופקינס, יועצת רפואית בכירה במערכת הבריאות הבריטית ומובילת המחקר.

הופקינס הוסיפה: "המשמעות היא שאם חלית כבר בנגיף, מאוד לא סביר שתפתח מחלה חמורה, אך עדיין אתה לר מוגן מהנגיף, עדיין ניתן להידבק בו ולהדביק אחרים". על רקע המחקר, גוברות החששות כי הנוגדנים של מחלימי הקורונה לא יעילים מפני המוטציות החדשות של הנגיף.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו