צילום FREEPIK

איך לקחת הלוואה מושכלת – מדריך חשוב

מומלץ לבחון היטב את הנחיצות של לקיחת ההלוואה, תמיד עדיף לצמצם הוצאות. אך אם אין שום ברירה אחרת, חשוב לפעול בצורה מסודרת ואחראית

נגיף הקורונה שינה לחלוטין את כללי המשחק, מאחר והוא השפיע לא רק על הבריאות, אלא גם על המצב הפיננסי. אומנם נכון כי תמיד ניתן היה למצוא משפחות שבקושי הצליחו לסגור את החודש, אך היום מדובר על נתונים הרבה יותר מרתיעים. לא מעט אנשים הוצאו לחופשה ללא תשלום, בעוד אחרים איבדו לחלוטין את מקור הפרנסה שלהם.

כתוצאה מכך, לא מעט משפחות מתקשות לשמור את הראש מעל פני המים, דבר שגורם לרבים מהן לקחת הלוואות. חשוב להבין כי ללא מקור הכנסה מספק, לא ניתן לעמוד בתשלומי ההחזר החודשיים. כך שמדובר על מעגל אכזרי, אשר עלול להכניס כל אחד לחובות כבדים ואף להוביל למצב של פשיטת רגל.

מה חשוב לדעת אודות הלוואות צרכניות?

בשנה האחרונה חלה עליה מדאיגה של 41% בכמות הבקשות לפשיטת רגל. נתון זה מצביע על הקושי של לא מעט אנשים לעמוד בתשלום החובות שלהם. רבים בוחרים לקחת עוד ועוד הלוואות, אך יכולת ההחזר נמוכה מהרגיל, בשל המחסור במקורות פרנסה. מסיבות אלו בדיוק, רוב הבנקים הקשיחו את הקריטריונים לצורך קבלת הלוואה, דבר שדחף חלקים רבים מהציבור לפנות לאפיקים חוץ בנקאיים. מדובר על חברות אשראי, השוק האפור או הלוואות חברתיות. טריא היא דוגמא לפלטפורמה של הלוואות חברתיות. לאחרונה, חברת טריא גם בדרך להנפקה בבורסה.

בכל מקרה, חשוב לזכור כי אומנם ההלוואה יכולה לסייע למשקי בית רבים לעבור את התקופה הזאת, אך הדבר מותנה ביכולת להחזיר את ההלוואה. מי שלא יצליח בכך, עלול למצוא את עצמו במעגל הרסני של חובות והלוואות נוספות.

לסיכום, על מנת להימנע ממצבים בעייתיים, מומלץ לבחון היטב את הנחיצות של לקיחת ההלוואה, תמיד עדיף לצמצם הוצאות. אך אם אין שום ברירה אחרת, חשוב לפעול בצורה מסודרת ואחראית. כדאי לבחון היטב את שיעורי הריבית, לבדוק את גובה ההחזר החודשי ולהבין האם ניתן לעמוד בתנאי ההחזר המוצעים. כמו כן, כדאי לזכור כי גם לחברה המלווה ישנה אחריות שמוטלת עליה. היא חייבת לבדוק ולחזות את יכולת ההחזר של הלווים. זוהי הדרך היחידה למנוע מצב של התדרדרות פיננסית של לא מעט משפחות ומשקי בית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו