הפגנת האופוזיציה ברוסיה, ארכיון.

לאחר שמנהיג האופוזיציה ברוסיה נעצר: יותר מאלפיים נעצרו בהפגנות התמיכה

נבלני קרא השבוע לתומכיו לצאת לרחובות ולהפגין, לאחר שנעצר ביום ראשון במוסקבה עם שובו מגרמניה לראשונה מאז שהורעל בקיץ האחרון. במהלך ההפגנה נעצרו 2,131 בני אדם. המשטרה במוסקבה החלה לבצע מעצרים של תומכי נבלני עוד בטרם החל אירוע המחאה המרכזי

2,131 בני אדם נעצרו ברחבי רוסיה בהפגנות תמיכה במנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני – כך הודיע במהלך השבת ארגון אוו. ווי. די הפועל לקידום הדמוקרטיה במדינה. בין העצורים גם אשתו של נבלני, יוליה נבלניה.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, במוסקבה לבדה מפגינים לפחות 40 אלף איש, כשבמקביל הפגנות נערכות בכ-40 ערים נוספות. בכמה מהמדינות הבלטיות גם מתקיימות הפגנות תמיכה במנהיג האופוזיציה הרוסי.

מנהיג האופוזיציה ברוסיה נבלני קרא השבוע לתומכיו לצאת לרחובות ולהפגין, לאחר שנעצר ביום ראשון במוסקבה עם שובו מגרמניה לראשונה מאז שהורעל בקיץ האחרון.

לפי רויטרס, המשטרה במוסקבה החלה לבצע מעצרים של תומכי נבלני עוד בטרם החל אירוע המחאה המרכזי שתוכנן בעיר. מאות בני אדם התאספו במרכז העיר, ועדי ראייה של סוכנות הידיעות אמרו כי כמאה בני אדם נעצרו במקום, בהם ליובוב סובול – בת ברית קרובה של נבלני ובכירה באופוזיציה הרוסית.

בנוסף, אשתו של מנהיג האופוזיציה, יוליה נבלני, העלתה תמונה שלה לאינסטגרם מרכב משטרתי והודיעה כי גם היא נעצרה בהפגנה במוסקבה. על פי הדיווחים במקום בשעת ההפגנה היה קשיי קליטה טלפונית זאת במטרה למנוע מהמפגינים לתקשר ביניהם ולשתף תיעודים מההפגנה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו