ללא מכשירים פסולים ושחרית בישיבה: שינויי בתקנון הפנימיות של ישיבת מיר

חשיפת 'חדשות JDN': לאחר החלטת רה"י הגרא"י פינקל בהנהלת ישיבת מיר בקשו מכלל הבחורים להירשם לקבלת חדר בפנימייה, הבחורים יחתמו שלא מכניסים לחדרים מכשירים פסולים וכן מתחייבים על כמות תפילות שחרית שיתפללו בהיכל הישיבה

בהנהלת ישיבת מיר בירושלים בקשו מכלל הבחורים להירשם לקבלת חדר בפנימייה לקראת זמן קיץ זאת לאור תקנון חדש שייסד ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א – תקנון שנחשף לראשונה כאן ב'חדשות JDN'.

על פי התקנון החדש כלל הבחורים צריכים לחתום שלא מכניסים לחדרים מכשירים פסולים וכן מתחייבים על כמות תפילות שחרית שיתפללו בהיכל הישיבה, הבחורים שיחתמו על הטפסים יוכלו להגיש בקשה לקבלת חדר בפנימייה לקראת זמן קיץ הבעל"ט.

כזכור לפני כשבוע נחשף כאן ב'חדשות JDN' כי ראש ישיבת מיר וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א נשא דברי חיזוק במסגרת 'עונג שבת' כשבמהלכה התווה תנאים חדשים בנושא הפנימיות של הישיבה.

מאז ומקדם מי שהיה אחראי על סידור החדרים בפנימיות היה זקן המשגיחים הגה"צ רבי אהרן חדש זצ"ל אשר נפטר לפני כחודשיים, הסדר היה כי על פיו יישק דבר, ובעקבות כך היו גם בחורים שהחזיקו בחדר בפנימייה שנים רבות, לפעמים גם עשור ויותר.

לאחר פטירתו הדבר עבר לראש הישיבה הגרא"י פינקל שליט"א אשר בליל השבת לפני כשבועיים התווה תנאים חדשים בנושא, לדבריו, לא תהיה אפשרות יותר של 'חזקות' על חדרים, "מעתה ואילך" אמר ראש הישיבה "בכל סוף זמן הבחורים ייפנו את החדרים ויסודרו מחדש בתחילת הזמן שלאחריו".

עוד הורה ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה כי כל חצי שנה הבחורים ייאלצו להגיש בקשה לקבלת חדר הפנימיות של הישיבה ולא תהיה אפשרות שבחור יחזיק חדר מעל פרק הזמן הזה. בנוסף, לאחר שנתיים פג התוקף של החדרים ומי שהיה לו חדר לא יוכל לקבל יותר חדר בפנימייה של הישיבה.

על פי התנאים החדשים שהתווה ראש הישיבה הגרא"י פינקל, בניין בית ישעיה יוקצה לבחורים אמריקאים, בנין בית שלום יוקצה לבחורים חסידיים. שאר הבניינים, בניין פרידמן, בניין נר גבריאל, בניין המרכזי ובניין בית מנחם, יוקצה לבחורים הישראליים.

מדובר בתקדים של ממש בהיכל הישיבה כאשר בחורים רבים מחזיקים ב'חזקות' חדרים במבנה הפנימיות במשך שנים רבות ולפעמים גם עשור ויותר. הבחורים המבוגרים זועמים על ההוראות החדשות אך הם ייאלצו להתמודד עם הקו הנוקשה שמתווה ראש הישיבה.

המודעות בהיכל הישיבה המבשרות על עידן חדש בנושא הפנימיות

הטופס עליו יחתמו בחורי הישיבה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן
לנער שם כמה עלטערס שמרגישים מי בנוח בחיי בטלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו