Tomer Neuberg/FLASH90, Yonatan Sindel/Flash90

מגמה בסקרים: יש עתיד של יאיר לפיד עוקפת את מפלגתו של גדעון סער

מיד אחרי הקמת המפלגה והכרזתו על התמודדותו לראשות הממשלה, הגיע גדעון סער למקום, אך מאז - מפלגתו, התקווה החדשה, במגמת ירידה כאשר יש עתיד של יאיר לפיד עוקפת אותו בסדר המפלגות המובילות

סקר מנדטים נוסף המתפרסם הבוקר (שני) מעלה: המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד, העוקפת ברשימה את התקווה החדשה של גדעון סער.

מהר מכפי המצופה, המפלגה של סער, שהכריז גם על התמודדות לראשות הממשלה, מידרדרת בסקרים, ומתייצבת על 14 בסקרים, פחות ממחצית ממספר המנדטים של מפלגת הליכוד.

נתון זהה לסקרים שפורסמו מתחילת השבוע, מופיע גם בסקר שנערך על ידי מנחם לזר – מנהל פאנלס פוליטיקס, עבור 103FM. לפי הסקר, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים.

אחריה, יש עתיד עם 16, תקווה חדשה עם 14 וימינה של נפתלי בנט, שהציג אף הוא מועמדות לראשות הממשלה, מסתפקת ב-11 מנדטים. את רשימת המפלגות המקבלות מספר דו ספרתי סוגרת הרשימה המשותפת עם עשרה מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות: גם בסקר זה, ש"ס מאבדת מעט מכוחה ומקבלת 7 מנדטים, מספר זהה ליהדות התורה. יצוין עם זאת כי בפועל, המפלגות החרדיות מקבלות מעט יותר מנדטים מהסקרים.

עוד בסקר: ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, מרצ עם 5, ואילו כחול לבן של בני גנץ, הישראלים של רון חולדאי והציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם 4 מנדטים לכל מפלגה. שאר המפלגות לא עברו את אחוז החסימה.

מפת הגושים, בהינתן וימינה לא תחבור לגוש רק לא ביבי, מציגה כעת שוויון: 60 מנדטים למפלגות הימין עם החרדים, מול 60 מנדטים למפלגות המרכז, השמאל והערבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו