פלאש 90

יומיים לסגירת הרשימות: נתניהו נחלש, סער ולפיד שווים • סקר

יומיים לסגירת הרשימו ו-49 ימים לפני פתיחת הקלפיות, סקר חדש המתפרסם הערב בוחן אופציות של חיבורי מפלגות מהצד הימני ומהצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל • למי יש יותר סיכויים להרכיב את הקואליציה הבאה ולהפוך לראש הממשלה?

יומיים לסגירת הרשימות, 49 ימים לפתיחת הקלפיות: סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית מעלה את תמונת המנדטים אם הבחירות היו נערכות היום. וגם: האם שווה למפלגות להתאחד?

הליכוד ממשיכה במגמת ההיחלשות ומקבלת בסקר רק 29 מנדטים, למרות שהיא עדיין שומרת על המקום הראשון בפער גדול. במקום השני, מתחרים ביניהם יש עתיד של יאיר לפיד ותקווה חדשה של גדעון סער, עם 16 מנדטים לכל מפלגה.

ימינה של נפתלי בנט עם 10 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 10, ומפלגת העבודה, שרק לאחרונה בחרה יו"ר ורשימה לכנסת, רושמת זינוק מפתיע. אחרי שלא עברה כמה פעמים את אחוז החסימה, מקבלת המפלגה כעת שמונה מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות: באופן חריג ובניגוד לנורמה בסקרים, יהדות התורה מקבלת שמונה מנדטים לעומת ש"ס היורדת ל-7 מנדטים בלבד.

עוד בסקר: ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, מרצ עם 5 וכחול לבן של בני גנץ נמצאת על גבול החסימה, אך מצליחה לעבור ולהכניס ארבעה נציגים לכנסת הבאה לפי הסקר.

המפלגות האחרות לא עברו את אחוז החסימה, ובהם הכלכלית של זליכה, 2.7%. הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', 2. עוצמה יהודית 2 והישראלים של חולדאי עם 0.9 אחוזי תמיכה בלבד.

במקרה של איחוד בשמאל – אם מיכאלי תסכים להציל באמצעות העבודה את הישראלים של חולדאי ותנופה של שלח, המפלגה שלהם תקבל יחדיו 11 מנדטים, על חשבון יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו ומרצ.

עוד נבדק בסקר תרחיש בו הבית היהודי והציונות הדתית, סמוטריץ וחגית משה יתאחדו והם מסכימים לצרף גם את עוצמה יהודית של בן גביר; ומצד שני, רעם בראשות מנסור עבאס מתפצלת מהרשימה המשותפת.

במקרה כזה, הליכוד עם 27, יש עתיד עם 15, תקווה חדשה עם 14, ימינה עם 8, הרשימה המשותפת עם 8, יהדות התורה עם 8, ש"ס עם 7, ישראל ביתנו עם 7, העבודה עם 7, איחוד הימין עם 6, מרצ עם 5, כחול לבן עם 4 ורע"ם עם 4.

ומי הכי מתאים להיות ראש הממשלה? נתניהו ממשיך להוביל עם 35%, סער עם 16%, לפיד 14%, בנט 9% ובני גנץ עם 7 אחוזי תמיכה בלבד.

בהנחה שלגוש להחלפת נתניהו יש אפשרות להקים ממשלה את מי תעדיפו לראות בתפקיד ראש הממשלה? 23% השיבו גדעון סער, 20% מעדיפים את בנט, ולפיד עם 19%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו