ג'ו ביידן מתכונן להחרים את דונלד טראמפ: "אולי הוא יפלוט משהו?"

ג'ו ביידן מתכונן להחרים את דונלד טראמפ: "אולי הוא יפלוט משהו?"

נשיא ארצות הברית אמר בראיון לרשת CBS כי הוא מאמין שלקודמו בתפקיד, לא צריכה להיות גישה למידע רגיש - בניגוד לנוהל כי נשיאים לשעבר מקבלי תדרוכים מודיעיניים. ביידן תהה: "ההתנהגות שלו לא צפויה, מה התועלת של זה בכלל?"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בראיון לרשת CBS האמריקאית כי הוא מאמין שלקודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, לא צריכה להיות גישה לתדרוכי מודיעין. "אני חושב שהוא לא צריך לקבל את התדרוכים הללו, בגלל התנהגותו הבלתי יציבה, והחשש שהוא עלול לחלוק מידע", הסביר הנשיא.

כשנשאל מה מדאיג אותו בעצם חשיפת הנשיא לשעבר למידע, ביידן השיב: "אני מעדיף שלא לשער בקול רם, פשוט חושב שאין כל צורך שהוא יקבל תדרוכים כאלו".

"אני פשוט לא חושב שיש צורך שהוא יקבל תדרוכים מודיעיניים. מה התועלת בלתת לו תדרוך מודיעיני? מה ההשפעה שתהיה לו בכלל, חוץ מזה שהוא אולי יפלוט משהו?".

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה מוקדם יותר השבוע כי שאלת הענקת התדרוכים המודיעיניים לטראמפ נמצאת כעת "תחת בחינה".

כזכור, לאורך שנות כהונתו תקף טראמפ לא פעם את קהילת המודיעין כולה, ומספר פעמים אף נמנע מהשתתפות בתדריכים מודיעיניים שנערכו בבית הלבן.

דבריו של הנשיא ביידן מנוגדים לנוהל המקובל ולפיה נשיאים לשעבר מקבלים תדרוכים ביטחוניים. אך הוא הסביר זאת בראיון כי הוא חושש כי טראמפ עלול להדליף מידע אותו יקבל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו