BY Issam Rimawi/FLASH90

בצעד חריג: ישראל אישרה לבכיר ברמאללה לפגוש את מרוואן ברגותי

לקראת הבחירות ברשות הפלסטינית, בישראל אישרו באופן חריג בקשה של בכיר ברשות הפלסטינית להיפגש עם בכיר הפת"ח הכלוא בישראל – אסיר העולם מרוואן ברגותי, כדי לבקש ממנו לא להתמודד מול אבו מאזן על התפקיד

לקראת הבחירות ברשות הפלסטינית, בישראל אישרו באופן חריג בקשה של בכיר ברשות הפלסטינית להיפגש עם בכיר הפת"ח הכלוא בישראל – אסיר העולם מרוואן ברגותי – כך חשף היום (חמישי) גל ברגר.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', גורמים פלסטינים מסרו שהבכיר חוסיין א-שייח, האחראי מטעם הרשות על הקשרים עם ישראל, אמור לקיים את הביקור עוד היום, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון.

לדברי מקורות פלסטינים, א-שייח צפוי לנסות לשכנע את ברגותי, החבר בגוף ההנהגה העליון של הפת"ח שלא להתמודד מול אבו מאזן לנשיאות הרשות הפלסטינית.

ברקע: הצהרות מקורביו לאחרונה כי מרוואן ברגותי שוקל להתמודד הפעם על הנשיאות הפלסטינית, מתוך תא המעצר בכלא הישראלי. בפת"ח, המתמודדים מול חמאס, חוששים מפיצול פנימי ומבקשים למנוע זאת.

גל ברגר מזכיר כי בעבר, ברגותי כבר הציג עצמו כמועמד לנשיאות בבחירות האחרונות שנערכו לנשיאות הפלסטינית ב-2005. אך בעקבות ביקורים דומים שערכו אצלו אז בכלא בכירים ברשות, הוא חזר בו מההתמודדות לנשיאות לאחר ששובץ בראש רשימת הפת"ח בבחירות לפרלמנט שנערכו כעבור שנה, ב-2006.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו