מכליות נפט התפוצצו בגבול איראן-אפגניסטאן • צפו בתיעוד מהזירה

שריפת ענק פרצה בשטח הגבול בין איראן לאפגניסטן, כתוצאה מפיצוץ של מכליות שהיו במקום; עשרות נפצעו • הפיצוץ גרם לשרפת ענק שדרשה מהמדינה להצטייד ב-500 משאיות נוספות של גז טבעי ודלק • צפו בתיעוד מהזירה

שרפת ענק פרצה אתמול במעבר איסלאם קאלה שבגבול בין המדינות איראן לאפגניסטן. צבא איראן, כוחות הביטחון בגבול ועשרות תושבים מקומיים ניסו להשתלט על השריפה האדירה שפרצה כתוצאה מהפיצוץ, שנראה ממרחק רב.

לפחות שישים בני אדם נפצעו כתוצאה מהפיצוץ. כלי תקשורת מקומיים מדווחים כי שרפת הענק דרשה מהמדינה להצטייד ב-500 משאיות נוספות של גז טבעי ודלק.

עדיין לא ברור מה גרם למכלית הדלק להתפוצץ. לפי גורמים רשמיים, הפיצוץ אירע בצד האפגני של הגבול והשריפה התפשטה לעשרות משאיות דלק סמוכות. בהמשך התפשטה האש גם למתקני המכס של דוגהרון שבצד האיראני של הגבול.

ראש לשכת המסחר והתעשייה של מחוז חראט שבאפגניסטן, יונוס קיזיזדה, אמר לרויטרס כי נזקי השרפה מוערכים בשווי של מיליוני דולרים. "מחקירות ראשוניות עולה כי עד כה נגרם נזק של יותר מ -50 מיליון דולר מהשריפה".

השריפה נמשכה אל תוך הלילה ואילצה את אפגניסטן לסגור את אספקת החשמל שהגיעה מאיראן ובכך להשאיר חלקים רבים מהמדינה בחשכה מוחלטת. רק כעבור שעות ארוכות, הצליחו להשתלט על האש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture