Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: מגעים לשחרור ישראלית שחצתה בטעות לסוריה – תמורת שני אסירים

‏סוכנות הידיעות הסורית מדווחת: ״עסקת חילופי שבויים בתיווך רוסי נעשית כרגע לשחרור האסירים הסורים ניהאל אלמקת ודיאב קהמור – מבני הגולן הסורי הכבוש בתמורה לשחרור צעירה ישראלית שנכנסה לשטח הסורי בקונייטרה בטעות ונעצרה"

ישראל מקיימת מגעים עם סוריה באמצעות תיווך רוסי לשחרור אזרחית ישראלית שחצתה את הגבול ונאסרה תמורת שני אסירים סורים – כך דווח היום (רביעי) בתקשורת הסורית. על פי הדיווח, האסירים הם ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס ודיאב קהמוז מהכפר רג'ר.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית המשטר הסורי פועל כדי לשחרר אסירים סורים מהכלא הישראלי. מקורות שצוטטו טענו כי החילופים מתבצעים כעת בתיווך רוסי על מנת להביא לשחרורם של נהאל אל-מקת וד'יאב קהמוז שבמסגרתה תשוחרר צעירה ישראלית שנכנסה לשטח סוריה בשוגג. היא נעצרה בידי כוחות הביטחון הסוריים.

עוד דווח ב'וואלה' כי ישראל ורוסיה קיימו בימים האחרונים מגעים אינטנסיביים בדרגים גבוהים בנוגע לסוריה. בעקבות השיחות, שרי הממשלה זומנו אמש לישיבת זום ללא התראה מוקדמת. השרים חתמו על טופסי סודיות בתחילת הדיון, שלפי גורמים בכירים עסק בנושא "ביטחוני ומסווג".

העיתונאי ברק רביד דיווח בפרסום ראשון כי היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום טסו הבוקר למוסקבה לשיחות עם בכירים בממשלת רוסיה, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים. נסיעתם מתקיימת על רקע התיווך הרוסי בין ישראל לסוריה לעסקת חילופי אסירים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו