Miriam Alster/FLASH90

חסדי השם: לאחר כחודש – שוחרר האברך אב ל-4 שנעצר בשל עריקות

האברך מקהילת ויז'ניץ בעפולה שוחרר מהכלא הצבאי לאחר שקב"ן הכריע כי אינו כשיר לשירות. דבר שחרורו הביא להתרגשות רבה בקרב חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם שמספרים על "המופת" כאשר לפני שבועיים קבע מרן האדמו"ר בשיחה עם העצור כי "בפורים מדי הצבא ישמשו לך לתחפושת"

האברך מקהילת ויז'ניץ בעפולה שנעצר לפני כחודש בשל עריקות, שוחרר היום (שני) מהכלא הצבאי לאחר שקב"ן הכריע כי אינו כשיר לשירות. דבר שחרורו הביא להתרגשות רבה בקרב חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם שמספרים על "המופת" כאשר לפני שבועיים שוחח מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א עם העצור בכלא 4 וקבע: "בפורים מדי הצבא כבר לא ישמשו לך לבגדים, הם ישמשו לך לתחפושת".

ל'חדשות JDN' נודע כי למרות שחוות הדעת של הקב"ן קבעה כי העצור אינו כשיר לשירות, בימים האחרונים התקיימו תפילות רבות לשחרורו של האברך בשל החשש שיוטל עליו עונש מאסר ממושך על עבירת עריקות.

האברך, אב לארבעה ילדים שהקטן מבינם בן חודשיים יושב בכלא הצבאי קרוב לחודש ימים ורק היום הובא בפני שופט. כפי שדיווחנו, לפני כחודש במהלך בדיקה שגרתית גילו שוטרים שלא הסדיר דיחוי מצה"ל ומצבו מוגדר כעריק. ישר מהתשאול ברחוב, ללא אפשרות לעבור בביתו ולהיפרד מילדיו כראוי, נלקח האברך לכלא 4, ומאז לא זוכה לביקורים. מדובר באברך מן המניין שאיבד את מעמד בן הישיבה שלו ומוגדר כעריק.

מעמדו של האברך הסתבך למרות שאינו משתייך לקהילות הקוראות שלא להתייצב לחתימה על דיחוי. מדובר באברך בן 26 מקהילת ויזניץ' שהתייצב קיבל בלשכת הגיוס כאשר קיבל זימון בפעם הראשונה לגיוס. אולם, בתקופת חקיקת חוק הגיוס שהוביל לפיד, כאשר עניין הדיחוי לא היה מוסדר. מרן האדמו"ר מויזניץ' שליט"א הורה לחסידיו שלא להתייצב בלשכת הגיוס עד לבירור המצב. האברך עשה כפי הוראת רבו ולא התייצב לחתימה ביום הזימון ואיבד את מעמד בן הישיבה.

מקורבו של האברך אמר בבשבוע שעבר ל'חדשות JDN' כי מצבו הנפשי והבריאותי מדרדר, "המצב הבלתי ידוע שלו, כשכל הפניות נענים בהבטחות מפיחות תקווה ומסתיימות באכזבות קשות גרמו לו לדיכאונות, חוסר בתיאבון, ואף ירידה במשקל". עוד הוא מוסיף כי "המצב של חוסר הוודאות הקשה, משפיעות עליו ומדרדרות את מצב רוחו. הוא נאנק מגעגועים לילדיו ואין מושיע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו