Yonatan Sindel/Flash90

2 סקרים חדשים הבוקר: כך תיראה מפת המנדטים חודש לפני יום הבוחר

סקרים חדשים המתפרסמים הבוקר, בנוסף לסקר שהתפרסם הלילה, מלמדים על מגמה חדשה בסקרים: אין רוב לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו, כחול לבן עוברת את אחוז החסימה ואילו סמוטריץ' ובן גביר נחלשים לגבול אחוז החסימה

סקר כאן חדשות שפורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב מצביע על המשך קרב צמוד בין הגושים, כשגוש מתנגדי נתניהו מגיע ל-61 מנדטים – גם ללא בנט. גוש תומכי נתניהו, הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית זוכה ל-48 מנדטים.

על פי הסקר, הליכוד שומרת על כוחה עם 29 מנדטים ואחריה יש עתיד עם 18. תקווה חדשה עם 13 מנדטים ואחריה ימינה עם 11 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 9 מנדטים.

ש"ס מתייצבת על המספר שמונה כמו בכל הסקרים, יהדות התורה עם 7 וגם ישראל ביתנו עם 7 מנדטים. העבודה עם 6 מנדטים ואילו כחול לבן, מרצ והציונות הדתית עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

המפלגה הכלכלית של פרופסור ירון זליכה, רע"ם בראשות מנסור עבאס ומען בראשות מוחמד דראושה לא עוברות גם הפעם את אחוז החסימה.

לשאלה אם בכוונתך להצביע בבחירות הקרובות השיבו 62% מהנשאלים כי הם בטוחים שכן. מבין מצביעי הימין עמד שיעורם על 66% ומבין מצביעי השמאל 63%. מתוך כלל הנשאלים השיבו 18% כי הם חושבים שיצביעו בבחירות. 7% בטוחים שלא יצביעו ו-10% השיבו כי טרם החליטו בעניין.

הבוקר (רביעי) מתפרסם גם סקר 103FM אשר לפיו, אם הבחירות היו מתקיימות היום, גם במידה ומפלגת ימינה הייתה חוברת לגוש התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, עדיין היה מגיע הגוש ל-59 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס, הליכוד עם 28 מנדטים, יש עתיד עם 18, תקווה חדשה עם 13 וכאן מקבלת ימינה מנדט אחד יותר צאשר בסקרים האחרונים: 12 מנדטים.

הרשימה המשותפת עם 9, ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו עם 7, העבודה עם 6 וגם בסקר זה, כחול לבן, מרצ והציונות הדתית עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

על פי הסקר, 46% המשיבים טענו כי לדעתם המדינה תיגרר לסבב בחירות נוסף לאחר הבחירות הנוכחיות. בקרב מצביעי השמאל, ההערכה כי יתקיים סיבוב נוסף עולה ל-50%. מנגד, 61% מהמזדהים בסקר כמצביעי ליכוד, מאמינים כי תהיה הכרעה כבר בסבב הנוכחי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו