Moshe Shai/FLASH90

תחליף למלונית: כך נראה האזיק אלקטרוני שיקבלו השבים מחו"ל שישהו בבידוד ביתי

לפי התכנית הנבחנת, כל אדם ששב ארצה יעבור בדיקת קורונה בנתב"ג, ואם תוצאותיה יצאו שליליות - יונחו בפניו שתי אפשרויות: בידוד במלונית או בידוד ביתי עם אמצעי המעקב האלקטרוני. אדם המקבל את הצמיד יוכל לענוד אותו על ידו או רגלו, ולצדו יקבל תג וסוג של טלפון נייד חכם

פיילוט הצמידים האלקטרונים למבודדים יוצא לדרך: כ-100 ישראלים שנחתו בשעה זו (רביעי) בנתב"ג ובחרו לשהות בבידוד בביתם במקום במלונית – קיבלו אזיק אלקטרוני המבוסס על טכנולוגיית בלוטות' GPS ומתחבר לטלפון הנייד, שבאמצעותו ניתן יהיה לעקוב אחרים ולוודא שהם מקיימים את הוראות הבידוד.

ההחלטה מגיעה לאחר ישיבת הממשלה שדנה בסוגיית הנכנסים לישראל החליטה במהלך היום לחייב את השבים לקיים בידוד במלוניות, שיחזרו לפעילות לאחר שבמוצאי שבת פג תוקפו על פי ההוראות.

האזיק האלקטרוני

עוד סוכם כי ייחל פיילוט חדשני ועל פיו יוכלו לפחות מאה איש מבין השבים לבצע בידוד בביתם, אך ייאלצו להצמיד לגופם אזיק אלקטרוני, שידווח כל העת על מיקומם ויוודא כי אינם מפרים את חובת הבידוד.

ב'וואלה' דווח כי אדם המקבל את הצמיד יוכל לענוד אותו על ידו או רגלו, ולצדו יקבל תג וסוג של טלפון נייד חכם כחלק מערכת המעקב. עוד בחונים כי בעתיד עלות הצמיד תהיה 15 שקלים ליום, בנוסף לפיקדון, והתשלום יחול על המבודד.

לאחר הוראת הממשלה, כ-100 ישראלי שנחתו בנתב"ג קיבלו את הצמיד האלקטרוני, שיוצמד לגופם וידווח בזמן אמת על מקום הימצאותם בזמן אמת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו