Matty Stern/US Embassy of Tel Aviv/Flash 90

בצל איום בית הדין בהאג: זה מה שביקש רה"מ נתניהו מג'ו ביידן בשיחת הטלפון

בכירים ישראלים ציינו כי ישראל חוששת שאם ביידן יסיר את הסנקציות שהוטלו על בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הדבר יפגע במאמצים הישראלים למנוע פתיחה בחקירה בעניין המצב בגדה המערבית וברצועת עזה, וכי התובעת תראה שארה"ב אינה מתנגדת לחקירה נגד ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך שיחת הטלפון ביניהם בשבוע שעבר לא להסיר את הסנקציות שהממשל הקודם בראשות נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ הטיל על התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

על פי הדיווח של העיתונאי ברק רביד ב'וואלה' בכירים ישראלים ציינו כי ישראל חוששת שאם ממשל ביידן יסיר את הסנקציות האמריקניות שהוטלו על בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הדבר יפגע במאמצים הישראלים למנוע פתיחה בחקירה בעניין המצב בגדה המערבית וברצועת עזה, וכי התובעת של בית הדין, פאטו בנסודה, תראה במהלך כזה מצד הממשל החדש כאיתות לך שארצות הברית אינה מתנגדת לחקירה נגד ישראל.

על פי הדיווח שופטי בית הדין בהאג נתנו "אור ירוק" לתובעת לפתוח בחקירה כאשר פסקו לפני כמה שבועות כי פלסטין היא מדינה וכי לתובעת יש סמכות חקירה בגדה המערבית וברצועת עזה. כעת, ישראל מודאגת מאוד מחקירה עזו שעלולה להביא להוצאת צווי מעצר נגד קצינים ובכירים ישראלים ולתת רוח גבית לתנועת החרם.

סיבות אלו הובילו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקש מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלא להסיר את הסנקציות שהממשל הקודם בראשות נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ הטיל על התובעת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן כן… אתה יכול לבקש, אבל הוא לא מחוייב.
היכונו ל9 חודשים של מלכות הרשע מי' בניסן הבא עלינו לטובה. (יום הבחירות הקרוב).

כן כן… אתה יכול לבקש, אבל הוא לא מחוייב.
היכונו ל9 חודשים של מלכות הרשע מי' בניסן הבא עלינו לטובה. (יום הבחירות הקרוב).
שנזכה חגאולה השלמה כבר, אמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו