Yonatan Sindel/Flash90

סקר: הליכוד מתחזק במנדט, אבל יש רוב לגוש 'רק לא ביבי'

לפי הסקר, גוש נתניהו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית) – 48 מנדטים. גוש "רק לא נתניהו" (סער, יש עתיד, המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ) – 61. ימינה – 11 • כך, גם עם בנט, נתניהו לא יכול להקים ממשלת ימין

סקר מנדטים חדש המתפרסם היום (שישי) בעיתון מעריב ונערך על ידי פאנלס פוליטיקס, מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים. אחריה, יש עתיד הנחלשת ומקבלת 17 מנדטים.

תקווה חדשה עם 14 מנדטים וימינה עם 11 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 9 מנדטים. בגזרת המפלגות החרדיות: ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו אף היא עם 7 מנדטים, כחול לבן עם 5, העבודה גם כן עם 5 מנדטים. הציונות הדתית מימין ומרצ משמאל עם 4 מנדטים לכל מפלגה, על גבול אחוז החסימה.

תמונת הגושים נראית כך: גוש נתניהו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית) – 48 מנדטים. גוש "רק לא נתניהו" (סער, יש עתיד, המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ) – 61. ימינה – 11. אם אלו יהיו תוצאות הבחירות, נתניהו לא יוכל להקים ממשלה – גם אם יו"ר ימינה נפתלי בנט יחליט לחבור אליו.

בסקר נשאלו המשיבים כיצד יהיה על בנט לפעול, אם יהפוך לאיש המפתח שקולו יכריע מי ירכיב ממשלה. התוצאות בקרב מצביעי ימינה מפתיעות – תיקו 41% בין הסבורים שעליו להצטרף לקואליציה עם נתניהו לבין הסבורים שעליו לחבור דווקא לגוש מתנגדי נתניהו. בקרב כלל המשיבים, 37% השיבו שהיו רוצים לראות את בנט מצטרף לקואליציה עם נתניהו, לעומת 34% שהיו מעדיפים לראותו מצטרף לגוש הנגדי.

בנושא התאמה "ראש בראש" מול נתניהו לתפקיד ראש הממשלה: נתניהו 45% – גדעון סער 36%; נתניהו 55% – לפיד 32%; נתניהו 43% – לפיד 33%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו