צילום מסך מתוך טוויטר

עיתון איראני מתגאה: "תקיפת הספינה – הנקמה על 'פשעי ישראל' באזור"

עיתון איראני הנחשב מקורב למנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי, מתגאה כי התקיפה על הספינה שבבעלות איש עסקים ישראלי הייתה כנקמה על "תוקפנות ישראל" באזור, וכי "הפעולה נעשתה באופן נקי ומקצועי" בלי לגרום לנפגעים

העיתון האיראני "קייהאן", שמקורב למנהיג העליון עלי חמינאי, מבהיר היום (ראשון) כי המתקפה על הספינה במפרץ עומאן, ספינה בבעלות איש עסקים ישראלי, הייתה פעולה מכוונת בתגובה למה שהם מכנים התוקפנות הישראלית.

בישראל מעריכים כי איראן שיגרה טילים על הספינה, ותומכים בתגובת נגד

דין שמואל אלמס מביא בעיתון ישראל היום את מיטב הציטוטים בעיתון, כי "המתקפות ופשעי המשטר הציוני באזור הפכו אותו ליעד לגיטימי. ההתקפות הקבועות בסוריה ובעיראק גרמו לאשליית הציונים שהם יכולים להתעלם מאזהרות ציר ההתנגדות".

"תקיפת הספינה הציונית, שלא השאירה זכר לתוקפים, עשויה להיות חשובה אף יותר משחרור מארב", טענו ב"קייהאן". מארב, עיר אסטרטגית בתימן, אותה מתכננים המורדים הח'ותים, הפועלים בחסות איראנית, לכבוש בקרוב.

בנוסף האשימו בעיתון האיראני את ישראל כי היא מסייעת לסעודים בתימן. לסיום התגאו כי "הפגיעה בספינה מבלי לגרום לנפגעים מראה שהפעולה נעשתה באופן נקי ומקצועי".

שר הביטחון בני גנץ התייחס אמש בתוכנית "הכל פוליטי" בערוץ כאן לאירוע, ואמר שצריך לחקור את המקרה: "אנחנו יודעים לומר שהאיראנים מחפשים לפגוע בתשתיות ישראליות או באזרחים ישראלים, ובכלל בכל מה שקשור למדינת ישראל. המיקום של הספינה בסמיכות יחסית לאיראן בשלב הזה, מביא את המחשבה שיש הערכה שמדובר באיראנים, אבל זה כאמור דבר שצריך לבדוק אותו. ישראל תמשיך לפעול בכל מקום".

כזכור, ספינת משא בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה מפיצוץ במהלך שיט אל מחוץ למפרץ עומאן. הספינה שהובילה מכוניות לסינגפור מהעיר דמאם בסעודיה, נאלצה לחזור על עקבותיה בעקבות הפגיעה בגוף הספינה, למרות שאיש מאנשי הצוות לא נפגעו. כתוצאה מהפיצוץ נפערו שני חורים בקוטר של כמטר וחצי בדופן הספינה, אולם המנוע שלה לא נפגע.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש גבורה לפגוע בלי להשאיר עקבות, בספינה אזרחית…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו