צילום: פלאש 90

לאחר הביקורת: וועדת החריגים תבוטל, כדי שהישראלים בחו"ל יוכלו להצביע

לאחר ביקורת מוגזמת שנמתחה על וועדת החריגים בסוגיית אישורי המעבר לישראל וממנה דרך נתב"ג ובמעברים היבשתיים, מחליטה היום (א') שרת התחבורה מירי רגב כי הוועדה תבוטל, על מנת לאפשר לישראלים הנמצאים בחו"ל להשתתף בבחירות הקרבות

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (ראשון) כי וועדת החריגים בסוגיית כניסת ישראלים חזרה לארץ – תבוטל, וזאת "על מנת לאפשר לישראלים הנמצאים בחו"ל להצביע בבחירות".

ההחלטה תובא מחר לאישור הממשלה, כאשר במידה ותתקבל – תוגבר משמעותית תנועת המטוסים בנתב"ג. המל"ל הוא זה שאמור להציג את המתווה שגובש במשרד התחבורה. לאחר שהוועדה תבוטל, משרד הבריאות יהיה אמון על השאלה האם המלוניות ישובו לפעול, ובנוסף – גם סוגיית האכיפה המשטרתית כיצד תימנע הבאת מוטציות חדשות ארצה.

על וועדת החריגים, שתפקידה לבחון מקרים מיוחדים בהם תתאפשר כניסתם של אזרחים לארץ על אף שנתב"ג סגור, נמתחה בימים האחרונים ביקרות רבה בכלי התקשורת. בין שלל הכתבות עובר כחוט השני המוטיב המשותף, ועל פיו רוב המאושרים בכניסה – הינם חרדים, נתון שקרי ומופרך, כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום.

על פי החלטת השרה, החל מסוף השבוע הקרוב, לא ייאלץ אדם לקבל אישור של וועדת חריגים כזו או אחרת, זאת במידה ומרכז חייו מתנהל בחו"ל. עוד פורסם כי מי שיבקש לצאת מהארץ לתקופה העולה על 60 ימים, יהיו זכאים לאישור בקשתם, לאחר חתימה על מסמך ובו הם מצהירים כי לא ישובו לישראל בחודשיים הקרובים.

בנוסף, סוגיית מרכז החיים בחו"ל תצטרך להיות מגובה במסמך, כדוגמת – אישור מהמעביד או חוזה שכירות בחו"ל, או אישור לימודים ממוסד מעבר לים, אישורי מעבר למיניהם וכו'. מי שלא יציג מסמך כזה יוכל להגיש תצהיר חתום על ידי עורך דיו, ובו יהיה כתוב את אורך התקופה במהלכה מתכנן הנוסע לשהות בחו"ל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ומה קורה לעולים חדשים שבאו לבר מצוה של נכדם הראשון ולא יכלו לחזור לארץ לאחר חודש ימים ומאז יש הסגרים בארץ כמו פו בצרפת ונמלי תעופה שסגורים וחברות תעופה שדוחות את הנסיעות ורוצים לחזור ארצה ממשיכים לשלם שכר דירה ולא גרים בה וביטוח לאומי אבל לא יכולים להיתחסן לא פו בצרפת ולא בארץ משום שהם תקועים אני כותב את התגובה בשמם של גיסתי וגיסי שלא מדברים ולא כותבים עדיין בעברית משום שהם עלו לארץ רק ב2019 ולא הספיקו ללמוד תודה מראש אם תענו לי בכדי שאוכל לעזור להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו