דיווח: איראן דחתה הצעה לחידוש שיחות עם ארה"ב להסכם גרעין חדש

לפי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', איראן דחתה הצעה של האיחוד האירופי וארה"ב לקיים בשבועות הקרובים שיחות ישירות על הסכם הגרעין. עוד דיווח העיתון הנחשב כי הממשל האמריקני אמר שהוא מוכן שלא להטיל סנקציות, שהוטלו על איראן בתקופת כהונתו של הנשיא טראמפ

איראן דחתה הצעה של האיחוד האירופי וארה"ב לקיים שיחות ישירות על הסכם הגרעין בשבועות הקרובים, כך דיווח הערב (ראשון) ב'וול סטריט ג'ורנל'. לפי הדיווח שהתבסס על שני דיפלומטים מערביים בכירים שספרו לעיתון את הפרטים, לפני כעשרה ימים התקיימה שיחה בין שרי החוץ של ארה"ב, בריטניה גרמניה וצרפת, שבסופה הודיע ממשל ביידן כי יסכים לחזור למשא ומתן ישיר מול איראן על נושא הגרעין – לצד כל החברות להסכם שנחתם ב-2015, אך כאמור, האיראנים דחו את ההצעה.

עוד דיווח העיתון הנחשב כי הממשל האמריקני אמר שהוא מוכן שלא להטיל סנקציות, שהוטלו על איראן בתקופת כהונתו של הנשיא טראמפ. בדיווח נכתב כי התגובה האיראנית להצעת המו"מ של מעצמות המערב עלולה להחריף את המתיחות בין איראן לאירופה וארה"ב, אולם לא ברור איך יגיב כעת ממשל ביידן להודעה, שמגיע על רקע ביקורו של יושב ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן בשבוע שעבר.

מוקדם יותר החודש פורסם שהאיחוד האירופי פועל לארגן מפגש בלתי פורמלי בהשתתפות המעצמות החתומות על הסכם הגרעין, איראן וארה"ב שפרשה מההסכם. גורם בכיר באיחוד אמר כי ארה"ב הביעה נכונות להשתתף במפגש. הגורם הוסיף כי עדיין לא נקבע מועד לקיום המפגש, אך המעצמות רוצות להחיות את הסכם הגרעין במהירות האפשרית.

דובר ממשלת איראן, עלי רביעי, העריך כי הסנקציות על ארצו יוסרו בקרוב: "אנחנו בטוחים שהמאמצים הדיפלומטיים יביאו לתוצאה חיובית למרות העימותים, שהם הקדמה טבעית לחזרתם של כל הצדדים להתחייבויותיהם, כולל ביטול כל הסנקציות בעתיד הקרוב", אמר הדובר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו