דיווחים בסוריה:

צילום ארכיון: Khatib/Flash90

תגובה לפגיעה בספינה? דיווחים בסוריה: "תקיפות ישראלית באזור דמשק"

לפי הטלוויזיה במדינה וסוכנות הידיעות הרשמית, הדי פיצוצים הנשמעים כעת בבירה. עוד דווח כי "מערכות ההגנה האווירית פועלות נגד טילים עוינים בשמי דמשק". בתיעודים שהפיצה הטלוויזיה הממלכתית נראים כלי טיס של חיל האוויר, לכאורה, טסים בשמי דמשק

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב (ראשון) על הדי פיצוצים שנשמעו באזור הבירה דמשק וטענו כי מדובר בתקיפה ישראלית. על פי הדיווח בטלוויזיה בסוריה ובסוכנות הידיעות הרשמית "סאנא", "מערכות ההגנה האווירית פועלות נגד טילים עוינים בשמי דמשק".

בתיעודים שהפיצה הטלוויזיה הממלכתית נראים לכאורה כלי טיס של חיל האוויר טסים בשמי דמשק בזמן שמערכות ההגנה האווירית הופעלו. בשלב זה טרם ידוע אם יש נפגעים בתקיפה. לפי הדיווח הסורי, חמישה יעדים הותקפו בשדה התעופה של דמשק ובמחנות הסמוכים. באזור ישנם גורמים מכוח קודס האיראני וכן מחסני נשק.

הטלוויזיה הסורית ציטטה מקור צבאי שלפיו "בשעה 22:16 ביצעה ישראל תקיפה אווירית מכיוון רמת הגולן לעבר כמה יעדים באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית של סוריה פעלו נגד הטילים ויירטו בהצלחה את מרביתם".

הדיווח על התקיפה מגיע לאחר שספינת משא בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה בסוף השבוע האחרון במהלך שיט מחוץ למפרץ עומאן. לפי דיווחים שונים, התקיפה הערב בסוריה שונה מתקיפות המוכרות לנו מדי פעם, אלא מדובר בהחלטה שהתקבלה לתקוף מטרות איראניות בסוריה כתגובה לפגיעה בספינה הישראלית.

הערב פורסם ב'כאן 11' כי גורם ביטחוני בכיר העריך בשיחה עם הערוץ כי אין מנוס מתגובה ישראלית על הפגיעה באוניה. מבחינת גורמים בישראל מדובר בחציית קו אדום. לפי הפרסום, הערב התקיים דיון של בכירי מערכת הביטחון יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. מדובר בדיון שנקבע מראש, של ועדת ראשי השירותים, בו נכחו גם הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש המל"ל וראש השב"כ. ייתכן שתגובה שכזו תצא אל הפועל כבר בימים הקרובים, אך לא מן הנמנע שזו תהיה מתחת לרדאר.

התקיפה הערב מצטרפת לדיווחים בסוריה לפני שבועיים לפיהם חיל האוויר הישראלי תקף בשטח המדינה. גם אז דיווחה "סאנא" כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו "נגד תקיפה ישראלית בשמי דמשק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו