Yonatan Sindel/Flash90

ארדן התלונן באו"ם על איראן: "נגן על אזרחי ישראל בכל האמצעים שבידינו"

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן שלח תלונה רשמית למועצת הביטחון בעקבות תקיפת הספינה השייכת לישראלי במפרץ עומאן: "התקיפה מוכיחה שוב כי המשטר בטהרן ממשיך לפעול בכל דרך על מנת לערער את היציבות באזור"

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, שלח היום (שלישי) מכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם ובו הטיל את האחריות על תקיפת האונייה הישראלית על המשטר האיראני והבהיר כי ישראל תפעל להגן על אזרחיה בכל האמצעים שבידיה.

השגריר ארדן: "ישראל הזהירה פעמים רבות את מועצת הביטחון ואת הקהילה הבינלאומית מהחתרנות האיראנית במזה"ת ובעולם כולו. התקיפה במפרץ מוכיחה שוב כי המשטר בטהרן ממשיך לפעול בכל דרך על מנת לערער את היציבות באזור תוך כדי הפרה של החלטות מועצת הביטחון והחוק הבינלאומי".

ארדן דרש מחברות המועצה לגנות את הפעולה האיראנית והזהיר כי "כפי שהבהרנו בעבר – ישראל תגן על אזרחיה ועל ריבונותה בכל היכולות שבידיה".

כזכור, בישראל האשימו פומבית, גם על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ את איראן במתקפה על הספינה השייכת לאיש העסקים הישראלי רמי אונגר.

באיראן מנגד, הכחישו את הטענות ואמרו כי הביטחון במפרץ חשוב להם. לטענתם, ההאשמתם על ידי ישראל נובעת מצורך פנימי של ראשי המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו