המאבק לשמירת כרם ישראל: קול-קורא היסטורי מכל גאוני ירושלים לתיקון חוק השבות

"קול קורא" שיצא בחודש ניסן תשל"ב כהמשך לאסיפת "ועד הרבנים למען שלימות העם" שנערכה בחודש שבט אותה שנה. על ה"קול קורא" מוצאים את חתימות היושבים ראשונה בממלכת התורה של ירושלים

בעקבות הפסיקה האומללה של בג"ץ השבוע בנושא "מיהו יהודי" והכרתו בכל "גיור" קונסרבטיבי או רפורמי, כגיור רח"ל, עלתה סוגיה קריטית וכואבת זו שוב לכותרות. לפנינו "קול קורא" היסטורי מאת כל גאוני ירושלים של לפני 49 שנה, לתיקון חוק השבות והגדרת יהודי רק את מי שנולד לאם יהודייה או שנתגייר כהלכה.

על ה"קול קורא" אנו מוצאים את חתימות היושבים ראשונה בממלכת התורה של ירושלים: גאון ישראל רבי יחזקאל אברמסקי; פוסקי הדור רבי שלמה זלמן אויערבך ורבי יוסף שלום אלישיב; הגאונים הגדולים רבי יאודה צדקה ורבי בן ציון אבא שאול, ראשי ישיבת "פורת יוסף"; גאוני החסידים: רבי שלמה יוסף זוין, רבי משה ליב שפירא, רבי שלמה שרייבר, רבי ישראל גרוסמן, רבי דובער אליעזרוב; גאב"ד פרשבורג, רבי שמחה בונם סופר; רבה של ירושלים רבי בצלאל ז'ולטי; ראש ישיבת המקובלים, רבי מרדכי שרעבי; הראשון לציון רבי מרדכי אליהו; ועוד ועוד.

"קול קורא" זה יצא בחודש ניסן תשל"ב כהמשך לאסיפת "ועד הרבנים למען שלימות העם" שנערכה בחודש שבט אותה שנה, ובראשה עמד הגאון הגדול רבי שמואל אלעזר היילפרין זצ"ל, ראש ישיבת תורת-אמת ורב שכונת בית-ישראל בירושלים, שאף ניסח מקירות לבו את קול-הקורא הזה. תמונות מאסיפה זו, מצורפות לכתבה.

שבועות ספורים אחרי פרסומו, התייחס כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש זיע"א ל"קול קורא" זה, שנחתם ע"י גאוני ירושלים, ומגדיר את גזירת "מיהו יהודי" כ"איומה". לפנינו רשימת שיחת כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש זיע"א.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו