גבול סוריה. צילום: Michael Giladi/Flash90

בתום חקירה: כתב אישום הוגש נגד הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הצעירה שחצתה לסוריה והוחזרה לישראל בתיווך רוסי, לפי פרסומים זרים בתמורה לחיסונים למשטר אסד. הצעירה נאשמת בהסתננות לארץ אויב וכן בניסיון הסתננות לארץ אויב. צו איסור פרסום הוטל על פרטי כתב האישום

בבית משפט השלום בנצרת הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד הצעירה מרקע חרדי שחצתה את הגבול לסוריה לפני מספר שבועות. הצעירה, תושבת העיר החרדית מודיעין עילית בת 25 שבה לארץ מרוסיה לפני כשבועיים לאחר שהוחזקה במשך כמה שבועות בסוריה, זאת בתום משא ומתן ממושך בין ישראל לסוריה בתיווך רוסיה.

ב'ווינט' דווח כי סנגוריה של הנערה, עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסנגוריה הציבורית, מסרו לאחר הגשת כתב האישום כי "בניגוד למקרי עבר שבהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא נגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

כזכור, לפני מספר שבועות חצתה נערה ישראלית את הגבול לסוריה שם היא התגלתה לאחר מספר ימים, לאחר משא ומתן ממושך בין ישראל לסוריה בתיווך רוסיה היא הוחזרה חזרה ארצה במטוס פרטי מרוסיה, עם הגעתה היא נלקחה לחקירה בשב"כ וכעת הוחלט להגיש כנגדה כתב אישום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו