צילום: רשת אל מיאדין

צפו: סרטון ה'הוכחה' של האיראנים כי לא פגעו בספינה הישראלית

אחרי ההאשמות בישראל כי איראן פגעה בספינה שבבעלות איש עסקים ישראלי במפרץ עומאן, ממשיכים בטהרן להכחיש במרץ והיום אף מפרסמים תיעוד של מל"טים איראניים בו נראית הספינה במפרץ הפרסי, כהוכחה לכך שידעו עליה - ולא פגעו בה

הערוץ הלבנוני אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, פרסם היום (ראשון) תיעוד חדש של הספינה הישראלית שנפגעה במפרץ עומאן. לפי טענת הערוץ, מדובר בתיעוד של מל"טים איראניים.

בכיר איראני אמר היום כי למדינתו אין סיבה לתקוף ספינת משא ישראלית. בראיון לערוץ אמר הבכיר שהעדיף שלא להזכיר את שמו, כי אין זו הפעם הראשונה שהספינה המדוברת שטה במפרץ הפרסי.

הוא הביא כהוכחה לכך שהם אף צילמו כבר את הספינה בעבר, כהוכחה לכך שלא הם אלו שפוצצו את הספינה שבבעלות איש העסקים הישראלי. הוא הוסיף כי בטהרן וידאו כי לאיראן אין יד בתקיפה.

בתוך כך, שגריר איראן באו"ם שלל אתמול את דברי השגריר הישראלי גלעד ארדן שטען כי טהראן עומדת מאחורי הפיצוץ בספינה, ואמר כי ישראל תשלם מחיר במקרה של הסלמה.

במכתב למזכיר האו"ם אנטוניו גוטרש, השגריר האיראני טאכט־ראבנצ'י כתב כי ישראל, שמאיימת על איראן על בסיס יומי כמעט, מנסה להסיט את תשומת הלב ממעשיה.

דבריו באו בתגובה למכתב של ארדן בו דרש מחברות המועצה לגנות את הפעולה האיראנית והזהיר כי "כפי שהבהרנו בעבר – ישראל תגן על אזרחיה ועל ריבונותה בכל היכולות שבידיה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture