Abed Rahim Khatib/Flash90

בחירות פנימיות בארגון הטרור הפלסטיני: מי ישלוט בתנועת חמאס?

לא רק בישראל, אלא גם ברשות הפלסטינית נערכים לבחירות. לפני כן, מתקיימים בחירות פנימיות בתוך חמאס, כאשר 4 מועמדים שונים מבקשים להחליף את יחיא סינואר, המנהיג היום את ארגון הטרור העזתי • מה הסיכויים שלהם להצליח ולהחליפו?

חמישה מבכירי חמאס שנבחרו למועצת השורא, יתמודדו בבחירות שייערכו מחר (שלישי) על תפקיד מנהיג ארגון הטרור ברצועת עזה. מדובר בהליך פנימי, לפני הבחירות הצפויות ברשות הפלסטינית.

המתמודדים, מלבד יחיא סינואר המכהן כיום בתפקיד, הם מחמוד א זהאר, פתחי חמאד, נזאר עוודאללה וזיאד ט'אט'א. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, בעל הסיכוי הטוב ביותר עוודאללה, אך גם סיכוייו אינם גבוהים.

לפי ההערכות, בסיום מערכת הבחירות הפנימית, סינואר יישאר בתפקידו, אלא אם תתחולל דרמה של ממש במסדרונות ארגון הטרור העזתי.

בנוסף, נבחר נציג חדש לראשות מועצת השורא: אוסמה אבו המאם אל מזיני, מי שהיה מעורב בחטיפת החייל גלעד שליט, החזקתו במשך תקופה ארוכה ברצועת עזה, ובניהול המו"מ מול ישראל עד לשחרורו.

בחירות נוספות יתקיימו בחמאס על תפקיד ראש הלשכה המדינית. לתפקיד זה מתמודדים בעיקר איסמעיל הניה, ראש הלשכה המכהן מול חאלד משעל, מי שהיה ראש הלשכה עד שהוחלף בבחירות על ידי הניה.

בארגון הטרור חמאס קידמו במהירות את הבחירות הפנימיות, וזאת במטרה להגיע מאוחדים אל הבחירות הצפויות בקרוב ברשותה פלסטינית, גם ברצועת עזה וגם בשטחי הגדה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו