Olivier Fitoussi/Flash90

עדכון חיובי: החיסון של פייזר יעיל נגד המוטציה הברזילאית; יצטרכו חיסון שלישי?

מחקר מגלה כי החיסון של חברת פייזר יעיל גם נגד המוטציה הברזילאית, אחרי הצלחת החיסון מול המטציות הבריטיות והדרום אפריקאית, למרות הירידה ביעילותו • בחברה מתכוננים לעריכת ניסוי בשאלת ההשפעה של חיסון שלישי, האם הוא נצרך

חוששים מהמוטציות השונות של נגיף הקורונה? מחקר חדש מגלה כי החיסון נגד קורונה שפיתחה חברת פייזר הוכח כיעיל נגד המוטציה הברזילאית, אחרי שכבר הוכחה כיעילה נגד מוטציות קודמות.

במסגרת מחקר שפורסם בכתב העת "New England Journal of Medicine", אותו ערכו מדענים שהגיעו בין השאר מאוניברסיטת טקסס, בדקו אנשים שקיבלו את החיסון, ומצאו שבדמם יש נוגדנים לגרסה הברזילאית של הנגיף.

יצוין כי החשש המרכזי מאותו וריאנט חדש נובע מהתפשטותו המהירה מאוד, בהשוואה לזנים אחרים כמו הדרום אפריקני. המדענים אמרו שיכולת הנטרול של הנגיף הייתה דומה יחסית לזו של גרסה מוקדמת ופחות מידבקת שלו.

מחקרים קודמים הראו שהחיסון של פייזר הצליח לנטרל מוטציות מידבקות אחרות שזוהו בבריטניה ובדרום אפריקה. עם זאת, המוטציה הדרום אפריקנית עשויה להפחית את כמות הנוגדנים שמעורר החיסון.

לפני כשבוע וחצי הודיע המדען הראשי של פייזר מיקאל דולסטן שהחברה תערוך ניסוי במתן מנה שלישית של החיסון, בניסיון להתמודד ביעילות נגד הזנים החדשים שהתגלו לנגיף.

חברת התרופות האמריקאית מתכננת לבחון כיצד משפיעה מנה שלישית של החיסון, בנוסף לפיתוח של גרסה שתוכל לנטרל את המוטציה ביעילות המירבית, בכפוף לאישור מתאים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חסדי ה'!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו